چین: درباره بکارگیری پایگاه بگرام ما با طالبان مذاکره نکرده ایم

چین: درباره بکارگیری پایگاه بگرام ما با طالبان مذاکره نکرده ایم
چین: درباره بکارگیری پایگاه بگرام ما با طالبان مذاکره نکرده ایم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، که بر خلاف گزارش‌ها، پکن در حال مذاکره با طالبان برای انتقال حق استفاده از پایگاه «بگرام» که زمانی مرکز عملیاتی اصلی امریکا در افغانستان بود، نیست.

نیکی هیلی: چینی‌ها ممکن به دنبال تصرف پایگاه بگرام باشند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
نیکی هیلی: چینی‌ها ممکن به دنبال تصرف پایگاه بگرام باشند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه‌شنبه) گفت، که بر خلاف گزارش‌ها، پکن در حال مذاکره با طالبان برای انتقال حق استفاده از پایگاه نظامی «بگرام» برای نیازهای عملیاتی نیست.

به گزارش روزنامه هنگ‌کنگی «ساوت چاینا مورنینگ پست»، وانگ افزود: چیزی که می‌توانم به همه بگویم این است که این اطلاعات کاملاً غلط است.

«نیکی هیلی» سفیر پیشین امریکا در سازمان ملل مدعی شده بود چین قصد دارد تحرکاتی در خصوص پایگاه نظامی بگرام در افغانستان انجام دهد.

این مقام دولت سابق امریکا در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت: باید مراقب چین باشیم زیرا فکر می‌کنم قرار است شاهد این باشیم که چین درخصوص پایگاه هوایی بگرام حرکتی انجام دهد و فکر می‌کنم آن‌ها در افغانستان حرکتی خواهند کرد و از پاکستان برای قوی‌تر شدن به منظور مقابله با هند استفاده خواهند کرد.

یادآوری می کنیم، که بگرام واقع در ۴۵ کیلومتری کابل، نزدیک به ۲۰ سال به عنوان مرکز عملیاتی اصلی آمریکا در افغانستان بود که مجهز به امکاناتی از جمله باند پرواز، بیمارستان ۵۰ تختخوابی و زندانی است که می‌تواند هزاران نفر را در خود جای دهد.

چین با توجه به تحولات اخیر در افغانستان ابراز امیدواری کرده این کشور به ثبات برسد و محل رشد افراط‌گرایی نباشد. طالبان هم بعد از به دست گرفتن قدرت در افغانستان اعلام کرده که از مشارکت چین در بازسازی و توسعه افغانستان استقبال می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала