شناسایی چندین مورد ابتلا به ویروس کشنده «نیپا» در هند

© Sputnik / Idrees Mohammed /  مراجعه به بانک تصاویر ضد رکورد غم انگیز جدید هند از لحاظ تعداد مرگ های ناشی از کرونا
ضد رکورد غم انگیز جدید هند از لحاظ تعداد مرگ های ناشی از کرونا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
عضو شوید
رسانه‌های هندی به نقل از مقامات بهداشتی این کشور از شناسایی قطعی 11 مورد ابتلا به ویروس جدید «نیپا» خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دیلی ایندیا،  وزیر بهداشت ایالت کرالا هند در پی عفونت ویروس نیپا، توصیه کرده است که هم مراقبت‌های بیمارستانی و هم مبتنی بر جامعه در منطقه و تشخیص پیشگیرانه موارد در مناطق مهار شده انجام شود.

وزیر بهداشت این ایالت روز دوشنبه در نامه‌ای به دکتر وی پی جوی، دبیر ارشد کرالا، گفت باید به مناطق اطراف کانور، مالاپورام و وایاناد هشدار داده و مقامات منطقه‌ای تماس‌های افراد مبتلا را شناسایی کنند.

ویروس هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2021
اولین مرگ ناشی از ویروس نیپا در هند ثبت شد

وزیر بهداشت این ایالات گفته است که می‌توان تمام تماس‌های پرخطر را به مرکز جدا شده منتقل کرد و علائم را تحت نظر داشت. تیم مرکزی مرکز ملی کنترل بیماری‌ها (NCDC) روز یکشنبه با توجه به شیوع بیماری نیپا در منطقه کوژیکود در آنجا مستقر شد. این تیم تاکنون در جلساتی با وزیر جنگل‌ها و حیات وحش و همچنین وزیر بهداشت کرالا شرکت کرده است.

وزارت بهداشت کرالا 251 نفر را که با پسر 12 ساله‌ای که بر اثر عفونت ویروس نیپا جان خود را از دست داد، شناسایی کرده است.

از این تعداد، 38 نفر در بیمارستان کالج پزشکی کوژیکوده در قرنطینه هستند و 11 نفر علائم بیماری را نشان داده‌اند.

وزیر بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که از 251 نفر، 129 نفر کارمند بهداشت هستند. او گفت: 38نفر در بیمارستان کالج پزشکی کوژیکوده قرنطینه هستند، از این تعداد 11 نفر علائم عفونت را نشان داده‌اند. نمونه‌های هشت نفر به موسسه ویروس شناسی ملی (NIV)، پونا ارسال شده است. وضعیت همه کسانی که علائم عفونت را دارند ثابت است. 54 نفر از این تعداد در گروه بسیار خطرناک قرار دارند و 30 نفر از آن‌ها کارکنان بهداشت هستند.

این ویروس برای نخستین بار در سال 1998 در قریه مالیزیایی «سونگای نیپاه» کشف شد و نامش نیز از همانجا گرفته شده است. آن جا پس از شیوع این ویروس، تقریبا 300 تن به آن مبتلا شدند. در عرض یک سال بیش از 100 تن از مبتلایان جان باختند. بیشتر، خفاش های میوه خوار به این ویروس مبتلا می شوند. اما حیوانات دیگر مانند خوک، گاو و حتی انسان ها نیز به آن مبتلا می شوند. پس از نخستین واقعه، مقام های مالزیایی دستور کشتن میلیون ها خوک را صادر کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала