Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اتحاد باشگاه‌های مطرح اروپا علیه فیفا؛ طرح هر دو سال جام جهانی منتفی می‌شود؟

© Sputnik / Alexander Wilf /  مراجعه به بانک تصاویر FIFA و WADA در بین ورزشکاران روسیه دوپینگ نیافتند
  FIFA و WADA در بین ورزشکاران روسیه دوپینگ نیافتند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
عضو شوید
با گذشت هر روز مخالفت‌ها با برگزاری هر 2 سال یکبار جام جهانی افزایش می‌یابد و در تازه‌ترین مورد چندین باشگاه مطرح اروپا با این موضوع مخالفت نشان داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، برگزاری جام جهانی هر دو سال یکبار توسط فدراسیون فوتبال کشور عربستان که روابط نزدیک با رییس فیفا جیانی اینفانتینو دارد، پیشنهاد شد و در دستور کار این نهاد قرار گرفت و بسیار از کشورهای جهان نیز به آن رأی مثبت دادند.

Newly elected UEFA President Aleksander Ceferin of Slovenia delivers a speech during the Extraordinary Congress in Athens, Greece September 14, 2016 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
مخالفت رییس یوفا با برگزاری جام جهانی در هر دو سال

اجرای این طرح برای جلب نظر پخش‌کنندگان و مسائل تجاری بسیار با اهمیت است و سود هنگفتی دارد اما اتحادیه فوتبال اروپا و بسیاری از باشگاه با عملی شدن چنین طرح‌هایی مخالف اند زیرا بازیکنان با فشرده شدن تقویم بازی‌ها خسته و فرسوده می‌شوند.

در تازه‌ترین مورد چندین باشگاه مطرح اروپا با این موضوع مخالفت نشان داده‌اند و تلاش دارند تا با هم متحد شوند و سایر باشگاه‌ها را نیز وادار کنند تا علیه چنین طرحی صدای مخالفت بلند کنند.

باشگاه‌های منچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول، تاتنهام، چلسی، آرسنال و پاریسن‌جرمن امروز در گفت‌وگویی با الکساندر چفرین مخالفت خود را علنی کردند و وعده سپردند که در امر سبوتاژ این ایده متحد بمانند.

گفته می‌شود که سه باشگاه سوپر لیگی که به مراسم امروزی دعوت نشده بودند نیز با این موضوع مخالف اند و بزودی واکنش نشان خواهند داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала