آمریکا هزاران نفر همکاران افغان خود را در کابل رها کرد

© REUTERS / U.S NAVY / Central Command Public Affairs / Cpl. Nicholas Guevaraآمریکا 2 هزار همکار خود را در افغانستان رها کرد
آمریکا 2 هزار همکار خود را در افغانستان رها کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
عضو شوید
یک رسانه‌ی آمریکایی فاش کرده است که ایالات متحده نتوانست دو هزر نفر از همکاران افغان خود را از افغانستان بیرون کند.

 به گزارش اسپوتنیک، روزنامه "واشنگتن پست" در مقاله‌ای فاش نموده است که ایالات متحده هنگام خروج از افغانستان حدود دو هزار نفر از ساکنان این کشور را که در سفارت آمریکا در کابل کار می‌کردند به همراه خانواده های شان در افغانستان رها کرد.

رسانه: آمریکا قادر به تخلیه همه همکاران افغان خود نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
رسانه: آمریکا قادر به تخلیه همه همکاران افغان خود نیست

روزنامه همچنین به نقل از گروه‌های فعال حقوقی و مقام‌های کنگره گزارش داده است که بیش از 20 هزار شهروند افغانستان که از طریق برنامه ویژه ویزای مهاجرت درخواست داده بودند، بعد از سقوط کابل و قدرت گرفتن طالبان همچنان در افغانستان هستند.

به نوشته این روزنامه ، برخی از پیمانکاران بیش از ده سال در نمایندگی دیپلماتیک آمریکا کار کرده اند. یکی از کارمندان سابق به روزنامه گفت که کارمندان نمایندگی دیپلماتیک چند هفته قبل از تخلیه احتمالی اطلاعات مربوط به خانواده وی را جمع آوری کردند، ولی پس از خروج او از سفارت در 15 آگست، هیچ کس با او تماس نگرفت.

بنا بر گزارش‌ها برآورد می‌شود از میان کسانی که از طریق این برنامه درخواست ویزا کرده بودند، دوهزار نفر همراه خانواده‌هایشان باید از افغانستان خارج شوند.

همچنین اشاره می شود که در میان کسانی که از افغانستان تخلیه نشدند، دانشجویان و فارغ التحصیلان یک دانشگاه افغانستان ، متقاضیان اخذ ویزای مهاجرت ویژه آمریکا و همچنین صدها سرباز سابق نیروهای ویژه این کشور قرار دارند که در جنگ با ارتش آمریکا شرکت داشته اند.

به گفته مقام وزارت خارجه آمریکا با وجود تلاش‌های بسیار برای خارج کردن کسانی که در معرض خطر بودند، اغلب مترجمان و دیگرانی که برای فرار از افغانستان تقاضای ویزا کرده بودند، نتوانستند سوار هواپیماها شوند.

این مقام گفته است که آمار دقیق عملیات تخلیه و مسائل دیگری مانند نوع ویزایی که ممکن است برای افغان‌هایی که خارج شده‌اند صادر شود، هنوز روشن نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала