دختر 9 ماهه ای که از افغانستان بیرون شده بود در امریکا جان سپرد

© Photo / Carl Montgomeryدختر 9 ماهه ای که از افغانستان بیرون شده بود در امریکا جان سپرد
دختر 9 ماهه ای که از افغانستان بیرون شده بود در امریکا جان سپرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2021
عضو شوید
یک دختر 9 ماهه که به همراه پدرش از افغانستان بیرون شده بود، اندکی پس از ورود به امریکا جان باخت.
امیدواری سازمان ملل به بازگشایی زودهنگام میدان هوایی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
امیدواری سازمان ملل به بازگشایی زودهنگام میدان هوایی کابل

به گزارش اسپوتنیک، بر پایه اطلاعات شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز امریکایی یک دختر 9 ماهه ای که از افغانستان با پدرش از افغانستان بیرون شده بود، اندکی پس از ورود به امریکا جان باخت. 

بر پایه این گزارش، کودک و پدر و مادرش ابتدا به آلمان منتقل شدند و سپس با هواپیمای ترابری نظامی بوئینگ C-17 به ایالات متحده رفتند. در حین پرواز ، دختر هوشیاری خود را از دست داد ، پس از فرود در فرودگاه فیلادلفیا به بیمارستان منتقل شد ، اما به زودی فوت کرد.

خاطرنشان می شود، که این اولین مرگ در بین پناهجویان افغانستانی است که پس از تصرف افغانستان توسط طالبان (ممنوع در روسیه) وارد ایالات متحده شدند.

پیشتر، پولیتیکو با استناد به منابع ریاست جمهوری آمریکا، وزارت دفاع و کنگره این کشور گفته بود، که مقامات امریکایی عملیات مخفیانه ای را در افغانستان انجام داده اند که طی آن توانسته اند صدها تن از شهروندان خود و نیروهای ویژه افغانستان را که از طریق آنها کار می کردند ، تخلیه کنند. پایگاه سیا واقع در این کشور به گفته گفتگوکنندگان نشریه ، این عملیات طی چند هفته در ماه اگوست انجام شد. در آن افسران سیا ، دیپلمات ها و نمایندگان فرماندهی عملیات ویژه آمریکا حضور داشتند.

در 30 اگوست ، جنرال کنت مکنزی ، فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده (USCENTCOM) اعلام کرد، که ایالات متحده عملیات تخلیه افراد از افغانستان را به پایان رسانده است. سپس معلوم شد که ارتش امریکا با طالبان یک قرارداد محرمانه بسته است - آنها گروه های شهروندان آمریکایی را برای تخلیه بعدی به دروازه های "مخفی" فرودگاه کابل همراهی کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала