علت تلفات زیاد ناشی از کرونا افشا شد

© REUTERS / Phil Nobleکرونا
کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
عضو شوید
محققین ایالات متحده به این عقیده اند که ممکن سطح بالا مرگ ناشی از COVID-19، تجمع بیش از حد ذرات SARS-CoV-2 در شش مریضان باشد.

به گزارش اسپوتنیک، در مقاله دانشمندان که در مجله Nature Microbiology منتشر شده آمده است که کارشناسان مرکز صحت عامه لانگون دانشگاه نیویارک نمونه های باکتری و سمارق های را از شش های 589 بیمار خطرناک در شفاخانه دانشگاه جمع آوری کردند.

جامعه اطلاعاتی امریکا در مورد منشا کرونا نتیجه‌گیری کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
جامعه اطلاعاتی امریکا در مورد منشا کرونا نتیجه‌گیری کرد

در 142 مریض که علاوه بر تهویه مصنوعی شش ها، نیاز به برونکوسکوپی نیز داشتند، متخصصان تعداد ذرات ویروسی در دستگاه تنفسی تحتانی را نیز تجزیه و تحلیل کردند و با استفاده از متاژنومیکس، میکروب های موجود در آنجا را شناسایی کردند. برعلاوه، نویسندگان مطالعه سلول های ایمنی غالب در بدن را نیز شناسایی نمودند.

مشخص شد که بار ویروسی - تعداد ذرات ویروسی - در شش های مریضان که بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند، به طور متوسط ​​ده برابر بیشتر از افراد نجات یافته بود. با این حال، محققین هیچ شواهدی پیدا نکردند که پیامد مرض تحت تأثیر واکنش های خود ایمنی یا عفونت های باکتریایی ثانویه باشد - که یکی از عوامل اصلی مرگ و میر بالا در طول همه گیری آنفولانزای اسپانیایی در اوایل قرن 20 در نظر گرفته می شود. به گفته محققین، قدرت پاسخ ایمنی متناسب با تعداد ذرات ویروسی در شش ها است. علاوه بر این، در 50 درصد مریضان که بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند، سطح پروتئین مربوط به سیستم ایمنی سازگار، که مسئول "به خاطر سپردن" میکروب ها است، کاهش یافت.

در همان وقت، نویسندگان اشاره می کنند که این مطالعه فقط امریضان را که در دو هفته اول بستری زنده ماندند مورد مطالعه قرار داد. آنها اعتراف می کنند که ممکن است عفونتهای باکتریایی ثانویه و واکنشهای خود ایمنی برای مرگ و میر ناشی از COVID-19 در مراحل ابتدایی مهمتر باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала