سخنگوی طالبان به اسپوتنیک: حکومت موقت وجود نخواهد داشت

© AP Photo / Pakistani Taliban handoutسخنگوی طالبان: حکومت موقت وجود نخواهد داشت
سخنگوی طالبان: حکومت موقت وجود نخواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
عضو شوید
معاون سخنگوی گروه طالبان درباره حکومت آینده افغانستان گفت، که حکومت موقت در افغانستان وجود نخواهد داشت. 
سخنگوی طالبان: پنجشیر در محاصره ما است اما حق اولویت را ما به مذاکره می دهیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
سخنگوی طالبان: پنجشیر در محاصره ما است اما حق اولویت را ما به مذاکره می دهیم 

به گزارش اسپوتنیک، احمدالله واثق معاون سخنگوی گروه طالبان در پاسخ خبرنگار اسپوتنیک درباره این که شما اطلاعاتی را تایید می کنید، که روز سوم سپتامبر طالبان تشکیل حکومت جدید را ارائه می کند، گفت: من به درستی گفته نمی توانم ولی معلومات دارم که زودتر از این روز کابینه و تشکیل حکومت اعلان شود. 

او در پاسخ این پرسش که آیا این حکومت موقت خواهد بود یا دایمی چون پیش از این درباره حکومت موقت سخن گفته شده بود، گفت: نخیر حکومت موقت نیست و حکومت که در آینده تشکیل می شود، حکومت دایمی است. 

او همچنان در پاسخ به این پرسش خبرنگار اسپوتنیک، که پیش از این در زمان گفت و گوهای میان افغانستانی ها در دوحه سخن درباره ای ایجاد حکومت موقت بود، آیا حالا این طور نیست، گفت: نخیر! برای تشکیل حکومت موقت دو طرف به توافق نرسیدن و حالا وضعیت تغییر کرده و گفت و گوها در آن وقت کامیاب نشد و ما با اداره آن وقت کابل به توافق نرسید و حالا کابل به دست ما است و مای حکومتی درست می کنیم که همه شمول باشد و همه مردم از این حکومت رضایت داشته باشند. 

او درباره این که دوستم، نور و اسماعیل خان و دیگر سیاستگران پیشین که هم اکنون در بیرون از افغانستان به سر می برند در تشکیل حکومت آینده افغانستان سهم خواهند داشت، گفت: تاکنون جزئیات کابینه معلوم نیست که چه کسانی در تشکیل حکومت آینده قرار خواهد گرفت و تشکیل حکومت افغانستان در آینده معلوم خواهد شد. 

او همچنان درباره این که طالبان، سه نفر از اعضای گروه خود را به عنوان سرپرست سه وزارت گماشته است گفت: نخیر این گپ ها تاکنون تایید نشده و هیچ جزئیاتی در این باره تاکنون بیرون نیامده و تایید نشده است. 

یادآوری می کنیم، که پیش از این در زمان گفت و گوها میان نمایندگان دولت پیشین افغانستان و گروه طالبان در دوحه قرار بود یک حکومت شش ماهه به طور موقت تشکیل شود. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала