درخواست ده ها ژنرال بازنشسته آمریکایی برای برکناری مقامات پنتاگون

CC0 / / Здание Пентагона в США
Здание Пентагона в США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
عضو شوید
 ده‌ها ژنرال و آدمیرال بازنشسته آمریکایی خواستار استعفای رئیس پنتاگون و رئیس ستاد مشترک ارتش کشورشان بر سر خروج "سمبل ‌شده" از افغانستان شدند.

 به گزارش اسپوتنیک،، 90 مقام نظامی عالی‌رتبه بازنشسته در آمریکا با انتشار نامه‌ای سرگشاده در وبسایت Flag Officers For America  اعلام کردند: امضاکنندگان این نامه خواستار استعفا و بازنشستگی لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بر پایه قصور در اجرای وظایف در ارتباط با خروج فاجعه‌بار از افغانستان هستند.

امضاکنندگان این نامه به عنوان تصمیم‌گیرندگان سابق در ارتش آمریکا، پیشنهاداتی را ارائه دادند که به اعتقاد آنها باید در روند خروج انجام می‌شد و به ویژه به عدم عجله در خروج و رها نکردن پایگاه هوایی بگرام اشاره داشتند. آنها به طور ویژه تاکید کردند که مارک میلی و لوید آستین باید مخالفت خودشان را با این برنامه خروج به بایدن اعلام می‌کردند.

Здание Пентагона в городском округе США Арлингтон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
افشای تلفات 20 سال حضور آمریکا در افغانستان

آنها گفتند: وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک باید به عنوان اصلی‌ترین مشاوران نظامی فرمانده کل قوا – رئیس جمهور، قویا علیه این خروج خطرناک اعتراض می‌کردند. چنانچه آنها هر آنچه در حوزه اختیاراتشان بود برای متوقف کردن این خروج عجولانه به کار نبردند، باید استعفا دهند.

امضاکنندگان این نامه همچنین تاکید کردند که اگر رئیس پنتاگون و ستاد مشترک ارتش آمریکا چنین توصیه‌ای به بایدن داشتند و او به حرفشان توجهی نکرده است، باید در اعتراض به این رفتار و برای نشان دادن مخالفتشان استعفا دهند.

پنجشنبه گذشته در جریان روند تخلیه غیرنظامیان خارجی و شهروندان افغان در فرودگاه کابل، چند انفجار انتحاری رخ داد که از جمله جان 13 نظامی آمریکایی را گرفت. بایدن مسوولیت مرگ آنها را پذیرفته و تاکید کرد که مسوولیت هر آنچه در روند خروج اتفاق افتاده، با اوست.

این 90 ژنرال و آدمیرال بازنشسته آمریکایی تاکید کردند: این عقب‌نشینی عجولانه موجب شد تا حدود 15 هزار آمریکایی در مناطق خطرناک تحت کنترل یک دشمن بی‌رحم، در کنار حدود 25 هزار شهروند افغان که به نیروهای آمریکایی کمک کرده بودند، سرگردان شوند.

این نامه در شرایطی منتشر می‌شود که شخص جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هم با درخواست‌هایی برای استعفا یا استیضاح از جانب تمام طیف‌های سیاسی که این روند خروج را مورد انتقاد قرار داده‌اند، مواجه شده است. انتظار می‌رود بایدن عصر امروز سه‌شنبه به وقت آمریکا درباره پایان جنگ در افغانستان صحبت کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала