افزایش شمار تلفات انفجار میدان هوایی کابل

© AFP 2023 / Wakil KohsarМедики помогают пострадавшим от двух мощных взрывов, произошедших в Кабуле
Медики помогают пострадавшим от двух мощных взрывов, произошедших в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
عضو شوید
یک مقام وزارت صحت افغانستان به رسانه‌ها گفته است که شام گذشته (پنجشنبه،4 سنبله) در پی دو انفجار در نزدیکی درب میدان هوایی کابل 90 تن جان‌باخته و 159 نفر زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، ستاد فرماندهی مرکزی امریکا گفته که 13 سرباز امریکایی نیز در این انفجارها جان باخته اند.

کابل خونین؛ در انفجار میدان هوایی، بیش از 1300 تن آسیب دیدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
کابل خونین؛ در انفجار میدان هوایی، بیش از 1300 تن آسیب دیدند

فرانک مکنزی، فرمانده ستاد مرکزی نیروهای مشترک امریکایی، در این باره گفت: «غیرنظامیان افغان نیز در این حمله کشته و زخمی شدند. ما تعدادی از آنها را در هواپیما درمان می کنیم. بسیاری از غیرنظامیان افغان دیگر به بیمارستان‌های شهر منتقل شده اند. ما هنوز در حال محاسبه کلی تلفات استیم. ما فقط نمی‌دانیم چه تعداد از افراد ما و غیرنظامیان در این رویداد کشته شده اند».

طالبان هم می گوید که 28 عضو آنها نیز کشته شده اند.

طالبان حضور نیروهای خارجی در فرودگاه کابل را عامل حملات انفجاری می داند.

عبدالقاهر بلخی، عضو طالبان، در این باره گفت: «ما این حمله را محکوم می کنیم، اگر چه من جزییات کامل آن را ندارم. اما هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه یک عمل تروریستی است که باید توسط همه جهان محکوم شود. ما دیگر چنین حملاتی نخواهیم داشت. باز هم به خاطر نیروهای خارجی و حضور نیروهای خارجی است که چنین حملاتی صورت می گیرد».

کارکنان دفتر سازمان ملل متحد هم در نزدیکی دروازه ابی گیت فرودگاه کابل حضور داشته اند. این سازمان مصروف سر شماری افراد شان استند. اما اکنون رقم از تلفات کار کنان سازمان ملل وجود ندارد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، در این باره گفت: «ما در حال انجام شمارش استیم، تا جایی که در حال حاضر می دانیم، هیچ تلفاتی از کارکنان سازمان ملل متحد وجود ندارد. من فکر می کنم ما تعدادی کارمند در اطراف فرودگاه داشتیم، اما همه آنها سالم گزارش شده اند».

داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) مسوولیت این رویداد را به عهده گرفته و گفته که ترجمانان و همکاران نیروهای خارجی را هدف قرار داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала