پنتاگون: قبل از تاریخ 31 اگست روی خروج نیروهای ما از کابل تمرکز خواهیم کرد

© AFP 2023 / Taylor Crul / US AIR FORCEپنتاگون: قبل از تاریخ 31 اگست روی خروج نیروهای ما از کابل تمرکز خواهیم کرد
پنتاگون: قبل از تاریخ 31 اگست روی خروج نیروهای ما از کابل تمرکز خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2021
عضو شوید
پنتاگون یا وزارت دفاع ایالات متحده امریکا اعلام کرد که قبل از 31 اگست روی خروج نیروهای و تجهیزات نظامی خود از کابل تمرکز خواهیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا روز چهارشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد: ما عملیات تخلیه [کسانی که مایل به ترک جمهوری هستند] را تا پایان 31 اگست ادامه می‌دهیم. در دو روز اخیر، بیرون کردن نیروهای و تجهیزات را اولویت می‌دهیم. این بدان معنا نیست که ما کسانی که مایل به ترک هستند، را فراموش می‌کنیم.

وی در عین حال تاکید کرد که وزارت دفاع «تمام تلاش خود را به خرچ خواهد داد تا افراد بیشتر را تخلیه کند.

پنتاگون: از زمان تصرف افغانستان توسط طالبان، هیچ سرباز امریکایی کشته نشده‌است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
پنتاگون: از زمان تصرف افغانستان توسط طالبان، هیچ سرباز امریکایی کشته نشده‌است

کربی توضیح داد: ما باید در دو روز اخیر برخی از ظرفیت‌ها را برای اولویت دادن به خروج نیروهای نظامی ذخیره کنیم، زیرا ما می‌خواهیم که آنها تا حد ممکن در آنجا بمانند تا کارهایی را که برای آنها در نظر گرفته شده است انجام دهند.

سخنگوی وزارت دفاع امریکا در عین حال تاکید کرد، زمان خروج نیروها و تجهیزات، اولویت با سربازان خواهد بود. «زندگی بشر همیشه در اولویت خواهد بود، اما با نزدیک شدن به پایان [عملیات تخلیه 31 اگست]، تجهیزات و سیستم‌های ویژه‌ای هستند که احتمالاً هنگام خروج آنها را با خود خواهیم برد و همچنان تجهیزات را که با خود نمی‌بریم، ازبین می‌بریم.

وی گفت: در تمام این مراحل زندگی مردم همیشه در اولویت قرار خواهد داشت. به گفته وی، در حال حاضر 5.4 هزار سرباز امریکایی در میدان هوایی بین‌المللی کابل حضور دارند. 4.4 هزار امریکایی در حال حاضر از پایتخت افغانستان تخلیه شده‌اند.

ژنرال هنک تیلور یکی دیگر از سخنگویان پنتاگون که همچنان مسوول مسائل مربوط به تدارکات در عملیات تخلیه از کابل است، گفت که در حال حاضر بیش از 10 هزار نفر در میدان هوایی کابل منتظر تخلیه هستند.

آخرین نیروهای امریکایی قرار است 31 اگست از افغانستان خارج شوند و به جنگ 20 ساله‌ای که ایالات متحده درگیرش بود پایان دهند.

از تاریخ 14 آپریل که جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا این تاریخ را اعلام کرد، طالبان مناطق زیادی از افغانستان را تحت کنترول خود گرفتند و روز سه شنبه مرکز دو ایالت دیگر در غرب و شمال کشور را تصرف کردند.

در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала