مکسیکو 5 دختر نابغه افغان را پذیریش کرد

© Photo / Gobierno de Méxicoمکسیکو 5 دختر نابغه افغان را پذیریش کرد
مکسیکو 5 دختر نابغه افغان را پذیریش کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2021
عضو شوید
وزیر خارجه مکسیکو شخصا به این زنان ویزا داد. این زنان جوان پس از تحولات افغانستان و قدرت گرفتن طالبان تصمیم گرفتند افغانستان را ترک کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فرانس 24، دولت مکسیکو پذیرای پنج زن جوان عضو تیم روباتیک افغانستان شده، اعضای تیمی که پیش از این برندهٔ جایزه بین‌المللی نیز شده بودند.

با وجود اوضاع پر هرج و مرج میدان هوایی کابل 88 هزار نفر از زمان برقراری پل هوایی از افغانستان خارج شده اند. شماری از این افراد زنانی هستند که برای جان و حقوق خود نگران هستند. این زنان جوان نگران ادامه تحصیل در کشورشان بودند.

دختران رباتیک افغانستان به جنگ کرونا رفته اند + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
دختران رباتیک افغانستان به مکزیک پناهنده شدند

وزیر امورخارجه مکسیکو شخصا به این زنان ویزا داد. این زنان جوان پس از تحولات افغانستان و قدرت گرفتن طالبان تصمیم گرفتند افغانستان را ترک کنند.

یکی از این زنان می‌گوید این خوشبختی است که ما امروز اینجا هستیم. از اینکه زندگی ما را نجات دادید سپاسگذاریم.

دو روز قبل از آن هم گروه دیگری از زنان افغان وارد دوحه قطر شدند. دختر جوانی می‌گوید ما خانواده خود را ترک کردیم. این بسیار سخت بود، زیرا خانواده ما آنجا مانده اند و کشورمان دچار هرج و مرج شده است.

این دختران و زنان جوان جوایز بین‌المللی بسیاری در حوزه مهندسی رباتیک برنده شده اند. آن‌ها همچنین دستگاه تنفسی جدیدی برای بیماران مبتلا به کووید-19 با استفاده از قطعات موتر طراحی کرده اند.

شایان ذکر است خروج «عجولانه»" امریکا از افغانستان انتقادات گسترده بین‌المللی را در پی داشته است و این نوع خروج نظامیان امریکا را هنگام خروج مفتضحانه این کشور از ویتنام مقایسه کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала