حامد کرزای، عبدالله عبدالله، حنیف اتمر، شامل شورای رهبری افغانستان خواهد بود

© Dr. Abdullah Abdullah یک شورای 12 عضوی افغانستان را رهبری خواهد کرد
 یک شورای 12 عضوی افغانستان را رهبری خواهد کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
عضو شوید
افغانستان توسط شورایی متشکل از 12 عضو، شامل نمایندگان گروه طالبان و همچنین حامد کرزای، رئیس جمهور سابق، حنیف اتمر، وزیر امور خارجه سابق و عبدالله عبدالله، رهبری خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، گفته می شود که ملاغنی برادر، ملا یعقوب، فرمانده نظامی طالبان و خلیل حقانی از اعضای برجسته شورای مرکزی این گروه جزء اصلی 12 نفر اصلی در شورای مرکزی طالبان برای تشکیل دولت جدید هستند.

گفت و گو درباره محکومیت طالبان در شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2021
گفت و گو درباره محکومیت طالبان در شورای امنیت سازمان ملل

در بیانیه آمده است که هم عبدالغنی برادر و هم ملا محمد یعقوب در تلاش هستند تا احمد مسعود، پسر احمدشاه مسعود، که مخالف طالبان است، را به شورای حکومتی بکشاند.

روی اعضای این شورا دکتر عبدالله عبدالله، حامد کرزی، حنیف اتمر، گلبدین حکمتیار موافقت شده است. روی پنج عضو دیگر این شورا گفتگوها دوام دارد. احتمالا مارشال دوستم و عطامحمد نور شامل نخواهند بود.

طالبان در تلاش است که اسمی از امیر و بیعت نداشته باشد و شورای تشکیل دهد تا رئیس جمهور و رئیس دولت از درون آن شکل بگیرد. از طرفی دیگر ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان هم تأکید کرده است که دولت آینده افغانستان شامل تمام افراد و گروه‌های قومی و مذهبی این کشور خواهد بود.

البته مجاهد درباره احمد مسعود هم صحبت کرده است و گفته که نیرو‌های طالبان دره پنجشیر را محاصره کردند و قصد دارند با صلح و تفاهم این موضوع را حل کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала