کرملین: خانواده های دیپلمات‌های روسیه از قبل افغانستان را ترک کرده بودند

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiدمتری پسکوف
دمتری پسکوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
عضو شوید
 سخنگوی دفتر مطبوعاتی کرملین اظهار داشت که خانواده های دیپلمات‍های روسیه از افغانستان به گونه امن قبل از تشدید اوضاع خارج شدند.

 به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت اعضای خانواده دیپلمات های روسی قبل از به قدرت رسیدن طالبان (گروه ممنوع در روسیه) در کابل، از افغانستان خارج شدند.

سفیر فدراسیون روسیه در کابل گفت، که با نماینده گروه طالبان در کابل دیدار مثبت و سازنده داشتیم.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2021
سفیر روسیه در کابل: با نماینده طالبان دیدار مثبت و سازنده داشتیم

 سخنگوی مطبوعاتی کاخ کرملین گفت، سفارت روسیه در کابل طبق روال به فعالیت خود ادامه می دهد و توافقاتی در خصوص امنیت دیپلمات ها وجود دارد.

پسکوف در خصوص اینکه آیا کرملین بر تخلیه افراد از افغانستان نظارت دارد و آیا ارزیابی می شود که در خروج شهروندان روسی یا شهروندان مرتبط با روسیه از افغانستان به کمک نیاز هست یا خیر، به خبرنگاران گفت: "سفارت ما در آنجا طبق روال به فعالیت خود ادامه می دهد، توافقاتی در خصوص تامین امنیت دیپلمات های ما وجود دارد. اعضای خانواده، زنان و کودکان دیپلمات ها پیشتر از افغانستان خارج شده بودند."

 

وی افزود که روسیه از نزدیک بر آنچه مربوط به تخلیه شهروندان وابسته به نیروهای ائتلاف در آنجا است نظارت دارد، اما در این روند شرکت نکرده است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала