طالبان: نفوذ روسیه به حل اوضاع در پنجشیر کمک خواهد کرد

© Photo / M.Sطالبان: نفوذ روسیه به حل اوضاع در پنجشیر کمک خواهد کرد
طالبان: نفوذ روسیه به حل اوضاع در پنجشیر کمک خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
عضو شوید
عضو گفتگوکننده طالبا در قطر گفته است که نفوذ روسیه می تواند به حل و فصل اوضاع در پنجشیر کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین در پاسخ به سوالی که آیا طالبان از سفیر روسیه خواسته است تا در حل اوضاع پنجشیر کمک کند، گفت: "من فکر می کنم این موضوع با استفاده از نفوذ روسیه مورد بحث قرار خواهد گرفت. استقبال و قدردانی می شود."

ایستادگی جبهه مقاومت دوم؛ یک هیئت از طالبان به پنجشیر رفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
ایستادگی جبهه مقاومت دوم؛ یک هیئت از طالبان به پنجشیر رفت

به گفته شاهین، "طرف روسی " می‌تواند سهم خود را در راه صلح و سازش در افغانستان داشته باشد، "نقش فدراسیون روسیه همواره مورد استقبال قرار گرفته است."
این درحالیست که دو روز پیش، دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان از روسیه خواستار کمک برای برقراری گفت و گوهای سیاسی و توافق با مخالفان این گروه در منطقه پنجشیر شده است.
وی خاطرنشان کرد که روز شنبه یک مقام ارشد گروه طالبان به سفارت روسیه در کابل آمده و گفت که روسیه از اعتبار بالایی در میان گروه‌های سیاسی افغانستان برخوردار است.
اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اگست بدتر شد، زمانی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد امارات متحده عربی را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала