سازمان ملل: طی هر ده دقیقه یک کودک در یمن وفات می‌کند

© Sputnik / Marina al-Sha’lanسازمان ملل: طی هر ده دقیقه یک کودک در یمن وفات می‌کند
سازمان ملل: طی هر ده دقیقه یک کودک در یمن وفات می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
عضو شوید
مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد گفته است که در یمن، هر 10 دقیقه یک کودک می میرد.

به گزارش اسپوتنیک، هنریتا فور مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اظهار داشت که در یمن درسال جاری 1.6 میلیون کودک بر اثر خشونت آواره شده اند.
خانم فور گفت: ""امروزه در یمن ، تقریبا 21 میلیون نفر، از جمله 11.3 میلیون کودک برای زنده ماندن نیاز به کمک های بشردوستانه دارند. 2.3 میلیون کودک دچار سوء تغذیه هستند و حدود 400 هزار نفر زیر 5 سال از سوء تغذیه شدید رنج می برند و با مرگ حتمی روبرو هستند."

طرح جدید عربستان برای خاموش شدن آتش در یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
طرح جدید عربستان برای خاموش شدن آتش در یمن

وی درجلسه شورای امنیت سازمان خاطرنشان کرد که بیش از 10 میلیون کودک و حدود 5 میلیون زن دسترسی کافی به مراقبت های بهداشتی ندارند.
به گفته مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل، در یمن، هر 10 دقیقه یک کودک به دلایلی، از جمله سوء تغذیه و بیماری می میرد.
درعین حال، معاون دبیرکل امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری تأکید کرد که مواد غذایی اکنون در یمن نسبت به پیش از جنگ سه برابر و مواد سخت چهار برابر قیمت تر شده است.
در یمن جنگ داخلی از سال 2014 بین نیروهای طرفدار دولت به رسمیت شناخته شده بین المللی با حمایت ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی و شورشیان حوثی که قدرت را در شمال یمن به دست گرفته اند ادامه دارد. چندین ماه است که شورشیان تلاش می کنند کنترل آخرین ولایت در شمال یمن، مارب را که در دست نیروهای حامی دولت است، به دست بگیرند. عربستان سعودی به آنها پیشنهاد آتش بس داده است، اما حوثی ها معتقدند که ابتدا ائتلاف باید حملات هوایی به مواضع آنها را در شمال یمن متوقف کرده و محاصره را از آن قسمت از کشور بردارد. عربستان سعودی آنها را به حملات مداوم به خاک خود با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های بالستیک متهم می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала