روسیه حتمال اعزام نیروی نظامی به افغانستان را ارزیابی کرد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: احتمال اعزام نیروی نظامی به افغانستان را ارزیابی کردیم
روسیه: احتمال اعزام نیروی نظامی به افغانستان را ارزیابی کردیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
عضو شوید
 وزارت امور خارجه روسیه اعزام نیرو های نظامیاین کشور به افغانستان را مورد ارزیابی قرار داد و اعلام کرد، ضرورت این اقدام اکنون مشاهده نمی‌شود.

 به گزارش اسپوتنیک، اولگ سیرومولوتوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید برای کشورش، موضوع اعزام یک گروه نظامی به افغانستان در دست بررسی نیست  و گروه طالبان در حال حاضر نیاز به حمایت نظامی هیچ کشوری ندارند.

لاوروف در مورد آمادگی روسیه برای پذیرش پناهجو از افغانستان اظهار نظر کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
لاوروف در مورد آمادگی روسیه برای پذیرش پناهجو از افغانستان اظهار نظر کرد

وی گفت: "این صورت بندی مسئله بی اهمیت است. چنین اقدامی با منافع ما مطابقت ندارد. علاوه بر این ، مقامات جدید افغانستان شروع به برقراری نظم در کشور کرده اند و نیازی به حمایت نظامی هیچکس ندارند."

نائب وزیر امور خارجه روسیه اشاره کرد که جنبش طالبان اعلام کرده است که به اقدامات خصمانه پایان می دهد و مقامات دولتی و یگانهایی که در خدمت آمریکا و ناتو بوده اند را می بخشد. آنها بر احترام به حقوق زن تأکید کرده و اقدام به بازگرداندن نظم و امنیت عمومی برای هیئت های دیپلماتیک خارجی نموده اند.

روز یکشنبه، طالبان کابل را گرفت و اشرف غنی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان هم با بیان اینکه نمی‌خواسته درگیری‌های خونین رخ دهد، افغانستان را ترک کرده است.

 بسیاری از کشورها ، تخلیه شهروندان و پرسنل دیپلمات خودشان را از افغانستان آغاز کردند. اشرف غنی با استعفا از سمت ریاست جمهوری کشور را ترک کرد تا به گفته خودش مانع از کشتار و خونریزی شود. با این حال اوضاع فرودگاه بین‌المللی کابل روز یکشنبه وخیم گزارش شد و هفت تن به علت ازدحام جمعیت اطراف فرودگاه کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала