روسیه سعی می ورزید که در افغانستان امنیت تأمین گردد

© East News / AP Photo/Pavel Golovkinپوتین
پوتین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2021
عضو شوید
ولادیمیر پوتین خواستار جلوگیری از ورود شبه نظامیان افغانستان به فدراسیون روسیه تحت پوشش پناهندگان شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که روسیه به شبه نظامیان اجازه ورود به این کشور را نمیدهد که ممکن است تحت پوشش مهاجران افغان تلاش کنند، وارد فدراسیون روسیه شوند. بر علاوه ، رئیس جمهور از ایده غرب مبنی بر استقرار پناهجویان از افغانستان در آسیای مرکزی قبل از دریافت ویزای ایالات متحده و اروپا انتقاد کرد.

اوضاع افغانستان محور گفتگوی پوتین و رئیس‌جمهور ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
اوضاع افغانستان محور گفتگوی پوتین و رئیس‌جمهور ایران

مسکو در تماس با سایر کشورها، از جمله کشورهای غربی، هر کاری را برای اطمینان از ثبات در افغانستان انجام خواهد داد. این را ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با نمایندگان حزب روسیه متحد اعلام کرد.

وی گفت: "ما بسیار امیدواریم و همه کارها را برای اطمینان از ثبات از جمله با شرکای غربی خود در افغانستان انجام خواهیم داد. اما ما نمیخواهیم که ما حداقل به نحوی آنچه را که در دهه 1990 و اواسط 2000 رخ داد، تکرار کنیم. در آن زمان، ما در واقع در قفقاز شمالی می جنگیدیم. این وحشت های که ما در خاک افغانستان می بینیم - این وحشت ها با ما بود، همه اینها چندی پیش نبود. "

پوتین خاطرنشان کرد ، این مشکل در اجلاس CSTO و دیگر مکانها مورد بحث قرار خواهد گرفت، در حالی که روسیه در تماس مداوم با شرکای جمهوری های آسیای مرکزی است که روسیه "مرزهای مشترک با آنها دارد، اما هیچ محدودیتی برای ویزا وجود ندارد".

افغانستان محور گفت و گوی تیلیفونی پوتین و اردوغان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
افغانستان محور گفت و گوی تیلیفونی پوتین و اردوغان

تصور کنید: پناهندگان وارد هر کدام از این کشورها شدند. در بین این پناهندگان چه کسی را می دانیم؟ ممکن است هزاران یا حتی صدها هزار و شاید میلیون ها نفر وجود داشته باشد. و ما در این مورد چه می کنیم؟ " - پوتین توجه خود را به این مشکل جلب کرد.

وی تاکید کرد که وضعیت افغانستان ارتباط مستقیم با امنیت روسیه دارد و همچنین تأمین امنیت ملی را از مهمترین و اولویت دارترین وظایف از جمله وزارت امور خارجه خواند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه نیز به نوبه خود گفت که نمایندگان جنبش همچنان به اظهارات خود در مورد پایان جنگ ها، عفو افراد مسلح در درگیری و نیاز به گفتگوی ملی برای تشکیل نهادهای دولتی فراگیر پایبند هستند.

وی گفت: "به طور خاص، تماس با حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان، با رئیس شورای عالی مصالحه ملی عبدالله عبدالله و حتی آنجا، در شمال، در دره پنجشیر، جایی که رهبران تاجیکستان اعلام کردند که به مقاومت خود ادامه می دهند.

به گفته لاوروف، این موضوع از نظر امنیت متحدین آسیای مرکزی برای روسیه اساساً اهمیت دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала