بیانیه طالبان درمورد روز استقلال افغانستان

© Photo / U.S. Armyبیانیه طالبان درمورد روز استقلال افغانستان
بیانیه طالبان درمورد روز استقلال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
عضو شوید
طالبان به مناسبت سالروز استقلال این کشور اعلامیه صادر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، ملت مجاهد افغانستان یکصد و دو سال پیش از امروز، به تاریخ ۲۸ اسد ۱۲۹۸ هجری شمسی استقلال خود را در نتیجه مقاومت جهادی ۸۰ ساله از استعمار انگلیس پس گرفتند.
این زمانی بود که امپراتوری بریتانیا آنقدر جغرافیای بزرگ جهان را در سیطره خود درآورده بود که در قلمرو آن آفتاب غروب نمی‌کرد.
اما ملت مجاهد افغانستان تحت رهبری علمای مجاهد خود با آن امپراتوری مغرور جهان چنان مقابله تاریخی نمودند، که با بیرون راندن از افغانستان، حاکمیت بزرگ آن‌ را به جغرافیای محدود امروزی بریتانیا تبدیل ساخت.
شکست امپراتوری بریتانیا به دست ملت مجاهد، افغان تغییر بزرگ قرن دانسته شد و اقوام زیادی محکوم جهان از برکت همین تغییر از فتنه استعمار نجات داده شدند.
پس از سرنگونی امپراتوری بریتانیایی به دست افغان‌ها، استعمار شوروی بر حریم افغانستان تجاوز کرد، اما افغان‌ها به آن‌ها هم از سنگر جهاد و مبارزه چنان درس عبرتناک دادند، که نام اتحاد بزرگ شوروی از نقشه جهان محو و همه کشورهای زیردست آن آزاد ساخته شدند.
خوشبختانه، امروز سالروز استرداد استقلال از انگلیس را در حالی تجلیل می‌نمائیم که ما همزمان امریکا، نیروی زبردست و مغرور دیگر جهان را در نتیجه مقاومت جهادی ناکام و بر عقب‌نشینی از حریم مقدس افغانستان وادار ساختیم.
این نصرت خداوندی است که افغان‌ها سه امپراتوری‌های مستبد جهان را در سه قرن یکی پس از دیگری شکست دادند و از خاک خود راندند.
این برای افغان‌ها جای بسا افتخار است که کشورشان امروز در آستانه استقلال از اشغال امریکایی نیز هستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала