برای کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان، 1.3 میلیارد دالر نیاز است

© AFP 2023 / Armend Nimaniبرای کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان، 1.3 میلیارد دالر نیاز است
برای کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان، 1.3 میلیارد دالر نیاز است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
عضو شوید
سازمان ملل متحد، گفته است که به کمک های بشردوستانه برای حدود شانزده میلیون افغان، 1.3 میلیارد دالر ضرورت است.

به گزارش اسپوتنیک، دربیانیه‌ای آژانس کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل آمده است که از این مقدار پول، 37 درصد جمع‌آوری شده و حدود 800 میلیون دالر درحال جمع شدن است.
درعین حال، این آژانس از کشورها خواسته است تا مرزهای خود را به روی آنعده افغان هایکه به دلیل جنگ از کشورشان فرار کرده اند، باز کنند.

سازمان صحت جهان 500 دستگاه آکسیجن را به افغانستان کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2021
سازمان صحت جهان 500 دستگاه آکسیجن را به افغانستان کمک کرد+عکس

در این بیانیه از طرف های درگیر خواسته شده است تا قوانین بشردوستانه را رعایت کنند و دسترسی آزاد کارگران بشردوستانه، زن و مرد را تضمین کنند.
در این بیانیه آمده است: "مردم افغانستان اکنون بیش از هر زمان دیگری به حمایت ما نیاز دارند. سازمان های ما در تلاش برای کمک و محافظت از آنها هستند. ما در افغانستان باقی می مانیم و کمک رسانی خواهیم کرد."
اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اگست بدتر شد، زمانی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد امارات متحده عربی را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала