آمریکا: مسئول هرج و مرج در فرودگاه کابل ما نیستیم

© AP Photo / Luis M. Alvarez آمریکا پاداش اطلاعات در باره ابو محمد الجولانی، سرکرده النصره را 10 میلیون دلار اعلام کرد
 آمریکا پاداش اطلاعات در باره ابو محمد الجولانی، سرکرده النصره را 10 میلیون دلار اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2021
عضو شوید
 ایالت متحده آمریکا اعلام کرده که نه تنها مسئولیت هرج و مرج در فرودگاه کابل را نمی‌پذیرد بلکه حتا طالبان را نیز درین رویداد مقصر نمی‌داند.

 به گزارش اسپوتنیک، مقامات پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ی اعلام کردند که ایالات متحده آمریکا ها طالبان را به خاطر هرج و مرج در فرودگاه کابل سرزنش نمی کنند، ولی خود را نیز در این حادثه مقصر و دخیل نمی دانند.

هرج و مرج در فرودگاه کابل روز دوشنبه (16 آگست) صورت گرفت.  بسیاری از افغان هایی که به دلیل  ترس ازقدرت گرفتن دوباره گروه طالبان (ممنوع در روسیه)  می خواهند کشور را ترک کنند، سعی کرده اند به هواپیماها در این فرودگاه حمله کنند.

شرکت هوایی کام ایر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2021
حادثه دلخراش افتادن افراد از هواپیما در فرودگاه کابل + ویدئو

 در رسانه ها و شبکه های اجتماعی، عکس ها،  تصاویر و ویدئو های از هجوم افراد به هواپیما های که برای پرواز آماده شده بودند، منتشر سد، اما هرج و مرج  با شلیک هوایی  آمریکایی هال که کنترل فرودگاه را در دست داشتند، تشدید شد.

مقامات پنتاگون می‌گویند که چندین حادثه تیراندازی در فرودگاه  کابلرخ داد که طالبان * مسئول آن نیستند. یک نظامی سرباز آمریکایی کمی مجروح شد، ولی فعلا وظیفه بازگشته است.

جان کربی  سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ، تصریح کرد که هیچ تلاشی برای اخلال در عملیات یا حمله به ارتش آمریکا انجام نشده است. وی تأکید کرد که آنچه در فرودگاه کابل اتفاق افتاد "یک شکست نبود" و افزود که ارتش آمریکا مشغول "بازگرداندن امنیت در فرودگاه پس از تخلفات شبانه" است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز دراین خصوص اظهار داشت که هرج و مرج در فرودگاه کابل همه کارمندان این نهاد را  "آزرده خاطر" نموده است.

وی گفت، دیدن تصاویر و ویدیو ها ازاین حادثه دردناک و بسیار سخت بود.

گفتنی است از دو سه روز گذشته که اشرف غنی کشور را ترک کرد و طالبان وارد ارگ شدند، بسیاری از مردم وحشت کرده و از طریق فرودگاه کابل سعی در فرار کردند و از نگرانی هرج و مرج در فرودگاه ایجاد کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала