آمریکا از بین بردن اسناد حساس و محرمانه سفارت خود را در کابل آغاز کرد

CC0 / USAID Afghanistan / US Embassy in Kabul
US Embassy in Kabul  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2021
عضو شوید
همزمان با افزایش احتمال تخلیه سفارت آمریکا در کابل، این سفارت از کارکنانش خواست تا اسناد محرمانه و چیزهایی که می‌تواند به عنوان تبلیغات منفی علیه آن‌ها استفاده شود را معدوم کنند.

 

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از یورو نیوز، سفارت آمریکا از کارکنانش خواسته تا از زباله‌سوزها، مواد تجزیه کننده و سطل‌های مخصوص سوزاندن داخل محوطه سفارت برای از بین بردن اسناد محرمانه استفاده کنند.

US Embassy in Kabul  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2021
سفارت آمریکا در کابل چه آینده ای دارد؟

براساس این گزارش، سفارت آمریکا همچنین از کارکنانش خواسته تا هر چیزی که می‌تواند در تبلیغات سوء علیه آن‌ها استفاده گردد را از بین ببرند.

بنابر همین گزارش این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که یک مقام دیپلماتیک ایالات متحده می‌گوید براساس برآوردهای یکی از دستگاه‌های اطلاعاتی، این احتمال وجود دارد که کابل در 7 روز و یا حتی 72 ساعت آینده کاملا محاصره شود.

ایالات متحده با وجود اعزام نیروی نظامی بیشتر به افغانستان برای خارج کردن شهروندان این کشور و تضمین ادامه فعالیت دیپلماتیک، بسیاری از کارکنان سفارت خود را هم از پایتخت افغانستان جنگ‌زده خارج می‌کند.

در حالی که کابل هنوز به طور مستقیم تهدید نشده است اما ترس از سقوط پایتخت بیش از پیش در بین شهروندان این شهر دیده می‌شود. با این حال طبق آخرین ارزیابی‌های اطلاعاتی ارتش آمریکا، کابل ممکن است در مدت 30 روز آینده تحت فشار نیروهای طالبان قرار گیرد و اگر روندهای کنونی ادامه یابد این نیروها می‌توانند در چند ماه آینده کنترل کامل افغانستان را به دست گیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала