عبدالله عبدالله، طرح بیرون رفت از بحران را به قطر ارائه کرد

© Dr. Abdullah Abdullah عبدالله عبدالله، طرح بیرون رفت از بحران را به قطر ارائه کرد
عبدالله عبدالله، طرح  بیرون رفت از بحران را به قطر ارائه کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2021
عضو شوید
رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی بعد از ظهر امروز (چهارشنبه،‌ ۱۱ آگست ۲۰۲۱) در نشست تروایکای توسعه‌یافته در مورد افغانستان در دوحه-قطر، به نمایندگی از جمهوری اسلامی افغانستان، سخنرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رئیس شورای ملی مصالحه ملی افغانستان طی بیانیه‌ای در نشست ترویکای توسعه یافته، در صحبت‌های خود گفت: وضعیت در افغانستان جدی و بحرانی است و تهدیدهای بالقوه‌ سلامت کشور را تهدید می‌کنند. هدف کشورهای بزرگ و مردم افغانستان این است تا افغانستان آزاد، متحد،‌ مستقل و عاری از تروریزم باشد و ما همه بر این اصول توافق داریم.
آقای عبدالله گفته است که در ماه‌های گذشته طالبان از خود در بحث‌های صلح جدیتی نشان نداده‌اند و به این اساس ما شاهد پیش‌رفتی در مذاکرات صلح نیستیم و از این معلوم می‌شود که طالبان به راه حل سیاسی باور ندارند.
وی افزوده است که طالبان روابط خود را بر خلاف تعهدات خویش با گروه‌های دهشت‌افگن به شمول القاعده حفظ کردند.
عبدالله عبدالله گفت: " جهان و ما در امر مبارزه با دهشت‌افگنی توافق داشتیم. حالا طالبان به عوض مذاکره و تقابل با جریان‌های دهشت‌افگن، بر شهرهای افغانستان هجوم می‌برند. این اقدامات بر تلاش‌های صلح و ثبات منطقه و جهان تأثیرات منفی می‌گذارد."
او نیز افزود که ما طرف‌دار دست‌یافتن به راه حل سیاسی از طریق مذاکره و تعیین میانجی یا میانجی‌ها برای سامان‌بخشیدن به مذاکرات هستیم.
تصمیم و برنامه ما روشن و واضح است: ما طرف‌دار صلح هستیم، اما وقتی طرف دیگر طرف‌دار صلح نیست چه می‌توانیم انجام دهیم. اگر می‌خواهند که اعتماد دو جانبه و اعتماد مردم افغانستان حاصل شود حمله بالای شهرها و مردم باید قطع شود تا زمینه برای رسیدن به توافق سیاسی مساعد گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала