اتمر خواستار اعزام نمایندگان سازمان ملل برای مستند سازی جنایات طالبان شد

© @https://www.mfa.gov.af/fa اتمر خواستار اعزام نمایندگان سازمان ملل به کشور برای تثبیت جنایات طالبان شد
 اتمر خواستار اعزام نمایندگان سازمان ملل به کشور برای تثبیت جنایات طالبان شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه افغانستان با راس ویلسون شارژدافیر ایالات متحده در افغانستان دیدار و درباره وضعیت امنیتی فعلی در این کشور و روند صلح گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجهٔ افغانستان، ضمن یادآوری خواست مردم افغانستان مبنی بر توقف سریع حملات طالبان بر شهرها و قتل و کشتار مردم در گوشه و کنار افغانستان، روی اوضاع سیاسی-امنیتی و تحولات اخیر در روند صلح افغانستان صحبت نمود.

خواست مجدد اتمر برای مستندسازی جنایات جنگی  وتخطی‌های حقوق‌بشری طالبان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2021
خواست مجدد اتمر برای مستند سازی جنایات جنگی و تخطی‌ های حقوق‌ بشری طالبان

آقای اتمر با اشاره به پیشنهادات جمهوری اسلامی افغانستان پیرامون برگزاری دو نشست ویژه هر یک اجلاس شورای امنیت سازمان ملل متحد و نشست شورای حقوق بشر آن سازمان در قبال مسائل افغانستان، خواهان حمایت و همکاری‌های سازندۀ واشنگتن با کابل در زمینه شد.

درجریان این دیدار، آقای اتمر، بر اهمیت گفتگو و تبادل نظر پیرامون برقراری آتش‌بس، آغاز مذاکرات و استقرار صلح و ثبات پایدار که قرار است در نشست آیندۀ شورای امنیت سازمان ملل مورد بحث قرار گیرد، تاکید کرد.

وزیر امور خارجه با مطرح نمودن تقاضای افغانستان از شورای حقوق بشر سازمان ملل مبنی بر ارسال یک تیم حقیقت‌یاب به کشور جهت بررسی موارد نقض حقوق بشر وجنایات جنگی، خواهان پیگرد قانونی و محاکمۀ ناقضین حقوق بشر و عاملین جنایات جنگی در افغانستان شد.

آقای ویلسن ضمن ابراز نگرانی از نقض آشکار حقوق بشری در افغانستان از تلاش‌های کشورش در راستای تحقق خواست مردم افغانستان برای توقف خشونت‌ها و تأمین صلح پایدار در افغانستان به وزیر امور خارجه اطمینان داد.

وزیر امور خارجه و شارژدافیر سفارت امریکا، همچنان روی آجندا، سطح اشتراک و مسائل مورد بحث در نشست زودهنگام دوحه، بحث و تبادل نظر کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала