بیکاری طولانی در انتظار آمریکاست

© AP Photo / Nam Y. Huhافزایش سطح بیکاری در آمریکا
افزایش سطح بیکاری در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2021
عضو شوید
در ایالات متحده آمریکا با وجود صدها هزار شغل جدید و فرصت های شغلی، بیکاری طولانی پیش بینی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از داده های تحلیلی  The Economist  گفته می‌شود که نرخ بیکاری در آمریکا بهترین نتیجه طی یکسال است، اما حتی با چنین آهنگی، اشتغال تا اوایل 2022 هنوز به سطح ماقبل پاندمی نخواهد رسید.

پیش بینی سطح بی سابقه بیکاری در ایالات متحده      - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2020
پیش بینی سطح بی سابقه بیکاری در ایالات متحده

قبل از همه گیری ویروس کرونا ، کشورهای ثروتمند رونق شغلی باورنکردنی را تجربه کردند. در سال 2019 ، نسبت افراد بالای 15 سال که کار می کنند یا به دنبال کار هستند از اواخر دهه 1990 بیشتر از هر زمان دیگری بوده است ، حتی در حالی که جمعیت به سرعت در حال افزایش است. اشتغال در سن کار (16 تا 64 سال) در بیشتر کشورهای ثروتمند به بالاترین حد خود رسیده بود. نرخ بیکاری ایالات متحده در سال 1999 4.22 درصد و در سال 2020 3.67 درصد بود. در اتحادیه اروپا ، این رقم در سال 1999 تقریبا حدود 12 درصد و سپس در سال 2020 به 6.6 رسیده  بود. در حال حاضر ، اشتغال در کشورهای ثروتمند به طور متوسط ​​سه درصد کمتر از حد قبل از همه گیری است ، یعنی 18 میلیون نفر در حال حاضر بیکار هستند.

کی از دلایل این موضوع کاهش تعداد مهاجران کاری است که تقریبا یک پنجم کمبود نیروی کار در آمریکا را تشکیل می دهد. ترس از ابتلا به ویروس کرونا نیز مانع از پذیرش کار می شود. حتی در کشورهایی که سطح واکسیناسیون بالاست، مردم می ترسند مبتلا شوند.

به عقیده اقتصاددانان، تغییر برخورد نسبت به اشتغال، علت افت پیشنهادات کاری است. پاندمی باعث بازنگری ارزش های انسانی شد. هم اکنون خیلی ها در مقایسه با گذشته بیشتر به اقات فراغت در خانواده اهمیت می دهند.

بک نمونه نظرسنجی در بریتانیا بخودی خود گویاست: در آنجا افراد شرکت کننده در نظرسنجی گفتند که مایلند ساعات کاری کمتری داشته باشند، حتی اگر حقوق آنها کاهش یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала