انتقاد کابل از عدم همکاری پاکستان در قضیه اختطاف دختر سفیر افغانستان

© Photo / Twitter account of Najibullah Alikhilدختر سفیر
دختر سفیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه از عدم همکاری پاکستان در رابطه به قضیه اختطاف سلسله علی‌خیل، دختر نجیب‌الله علی‌خیل، سفیر افغانستان در اسلام آباد انتقاد کرده و گفته است که پاکستان همه‌ی معلومات را در دست‌رس هیأت افغانستان قرار نداده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه می‌گوید که جانب پاکستان اطلاعات کافی و مرتبط به قضیه‌ی اختطاف و شکنجه‌ی سلسله علی‌خیل، دختر نجیب‌الله علی‌خیل، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد را در اختیار هیأت اعزامی افغانستان قرار نداده است.

وزارت امور خارجه شام ، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که اظهارات مقامات پاکستانی بیان‌گر روایت متفاوتی از قضیه بوده و به مسایل اساسی از جمله چگونه‌گی وقوع حادثه و شناسایی عاملان آن، معطوف نبوده است.

دختر سفیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
وداع دردناک؛ دختر سفیر افغانستان از پاکستان خارج شد

این وزارت افزوده است که قرار بود پاکستان برای بررسی بیش‌تر تخنیکی همه معلومات مرتبط به قضیه اختطاف را با هیأت افغانستان شریک کند، این کشور اما به این وعده‌اش عمل‌نکرده و معلومات را در دست‌رس هیأت قرار نداده است.

وزارت خارجه افزوده است که مدارک شفاخانه، گزارش‌های طبی و سایر شواهد به‌صورت واضح نشان می‌دهد که سلسله علی‌خیل ربوده و شکنجه شده است. این وزارت تصریح کرده است که حکومت افغانستان در هماهنگی با قربانی حادثه آماده هرگونه همکاری در راستای شناسایی و دستگیری عاملان این قضیه است و خواهد بود.

این نهاد بار دیگر از وزارت امور خارجه پاکستان خواسته است که تمرکزش را روی شناسایی، بازداشت و محاکمه عاملان قضیه اختطاف بیش‌تر کند.

سلسله علی‌خیل در بیست‌وپنجم سرطان در اسلام‌آباد اختطاف شد. وزارت خارجه می‌گوید که او شکنجه شده و از این بابت آسیب جدی روانی دیده است. این وزارت در یازدهم اسد، هیأتی را برای بررسی قضیه اختطاف دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد، به پاکستان فرستاده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала