غنی سکتور خصوصی را از پرداخت تعرفه گمرکی معاف کرد

© @https://twitter.com/ARG_AFGغنی سکتور خصوصی را پرداخت تعرفه گمرکی معاف کرد
غنی  سکتور خصوصی را پرداخت تعرفه گمرکی معاف کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
عضو شوید
رییس‌جمهور در دیدار با اعضای فدراسیون اتاق‌های افغانستان و شماری از متشبثین، گفته است که سکتور خصوصی برای یک ماه از پرداخت تعرفه‌ی گمرکی معاف می‌شود.

 محمداشرف غنی، رییس جمهور، عصر روز یک‌شنبه، هفدهم اسد، با فدراسیون اتاق‌های افغانستان و شماری از تجارت‌پیشه‌گان دیدار کرد. 

این دیدار بعد از ظهر روز گذشته (17 اسد) در ارگ ریاست‌جمهوری انجام شده و اعضای فدراسیون اتاق‌های افغانستان، خواست‌ها و مشکلات‌شان را در رابطه به واردات مواد اولیه‌ی خوراکی، مطرح کرده‌اند.

رئیس جمهور غنی با شماری از سیاسیون در کابل دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2021
رئیس جمهور غنی با شماری از سیاسیون در کابل دیدار کرد

آقای غنی در پاسخ به خواست‌های آنان گفته است که معافیت از پرداخت تعرفه‌ی گمرکی به‌گونه‌ی امتحانی است و پس از یک ماه، با توجه به وضعیت، تصمیم گرفته می‌شود.

او سکتور خصوصی را دست راست خود دانسته و افزوده است؛ کسانی که از سکتور خصوصی رشوت می‌گیرند، خیانت ملی را انجام می‌دهند.

غنی به وزارت مالیه هدایت داده است که در مشورت با سکتور خصوصی، از طریق روند شفاف، کارمندان را استخدام و برای صادرات زمینه‌های لازم را فراهم کند.

 آقای غنی به اداره امور ریاست‌جمهوری، وزارت مالیه و شهرداری کابل نیز هدایت داده است که مشترکا در راستای حل مشکل سکتور خصوصی کار کنند.

غنی در حالی سکتور خصوصی را به گونه موقت از پرداخت تعرفه گمرکی معاف کرد که چهار بندر مهم کشور در کنترل گروه طالبان است و عاید این بنادر به جیب این گروه می‌رود. هم‌زمان با این نرخ موارد اولیه در کشور افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала