فرانسه 144هزار دوز واکسین کرونا را به افغانستان کمک کرد

© THE MINISTRY OF PUBLIC HEALTHفرانسه 144هزار دوز واکسین کرونا را به افغانستان کمک کرد
فرانسه 144هزار دوز واکسین کرونا را به افغانستان کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2021
عضو شوید
وزارت صحت عامه افغانستان از کمک 144 هزار دوز واکسین کرونا از سوی کشور فرانسه خبر داد. 
سویدن ۱۲۴ هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2021
سویدن ۱۲۴ هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک کرد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان با نشر خبرنامه ای امروز یکشنبه 17 اسد 1400 نوشت: یک محموله کمکی واکسین کرونا که از سوی کشور فرانسه به دولت افغانستان کمک شده است، امروز به وزارت صحت‌عامه کشور تسلیم داده شد. این محموله شامل 144 هزار دوز واکسین آسترازنکا می‌باشد که از طریق نهاد کوواکس به وزارت صحت‌عامه افغانستان کمک شده است.
این وزارت افزوده است، که داکتروژمه سالمی معین مالی واداری وزارت صحت‌عامه، به نمایندگی از وزارت صحت‌عامه و دولت افغانستان از این کمک کشور فرانسه تشکری نموده و واکسین کرونا را موثر ترین راه برای کاهش ویروس کرونا عنوان کرد.
داکتر سالمی افزود، که این مقدار واکسین به افرادی تطبیق می‌شود که دوز اول آسترازنکا را قبلا دریافت نموده و از دریافت دوز دوم آن به دلیل نبود واکسین باز مانده اند.
او هم‌چنان اضافه نمود، که ویروس کرونا یک معضل جهانی است و نیاز به بسیج همگانی دارد وی از همه شرکای بین اللملی و کشور ها خواست تا افغانستان را در امر مبارزه با ویروس کرونا همکا ری نمایند.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که از سوی‌هم آقای توماس گیبرت شارژدافیر سفارت فرانسه در کابل گفت: شیوع موج سوم ویروس کرونا افغانستان را شدیدا متاثر ساخت و کشور فرانسه به خاطر مبارزه با این ویروس و همکاری با مردم افغانستان تصمیم گرفت تا 144 هزار دوز واکسین آسترازنکا را به سکتور صحی افغانستان کمک کند که حال ما شاهد تسلیم دهی آن می‌باشیم .
بر پایه این خبرنامه، گبرت افزوده است، که کشورش داکتران افغانستانی را نیز در بخش های آموزش های مسلکی همکاری نموده است که این همکاری ها در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

یادآوری می کنیم، که تا اکنون کشورهای فرانسه، امریکا، چین، سویدن و هند به افغانستان واکسین ضد ویروس کرونا کمک کرده است و بیش از دو میلیون نفر در این کشور تاکنون واکسینه شده اند. 



نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала