کشته شدن والی نام‌نهاد طالبان برای نیمروز

© Photo / MOD fbنیروهای هوایی افغان
نیروهای هوایی افغان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2021
عضو شوید
فرمانده قول اردوی 215 میوند از آغاز عملیات گسترده‌ هوایی برای هدف قراردادن مواضع طالبان در ولایت نیمروز که منجر به کشته شدن والی نام‌نهاد این گروه با شماری ازهمراهانش خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، قول اردوی 215 میوند شب گذشته با انتشار پیامی در صفحه فیسبوکش نوشته که نیروهای هوایی، روز گذشته عملیات های هوایی را بر موقعیت ها و تجمعات دشمن در شهر زرنج ولایت نیمروز اجرا نمودند.

این قول اردو گفته که گزارش های ابتدایی نشان می دهد عبدالخالق مشهور به "عابد" والی نام‌نهاد طالبان برای ولایت نیمروز همراه با 14 جنگجوی دیگر این گروه، کشته شدند.

این در حالیست که روز گذشته گزارش شد که شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز توسط طالبان، سقوط کرده است. گل احمد نورزاد یک نماینده این ولایت در مجلس نمایندگان حکومت را متهم کرده که نیروهای تازه نفس برای حمایت، به این ولایت نفرستاده است.

در همین حال، ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد که طالبان در ورودی مقام ولایت حضور دارند و همچنین، زندانیان زندان مرکزی شهر زرنج را نیز از بند رها کرده‌اند. در این ویدیوها دیده می‌شود که برخی از ساکنان نیمروز در حال چور و چپاول اموال دولتی در شهر زرنج هستند.

از سویی دیگر، سمیع‌الله سادات، فرمانده قول اردوی 215 میوند از آغاز عملیات گسترده‌ هوایی برای هدف قراردادن مواضع طالبان در نیمروز خبر داده است.

سادات در یک پیام صوتی از ساکنان شهر زرنج خواسته است که تحرکات طالبان را با نظامیان در میان بگذارند و در خانه بمانند، تا عملیات هوایی انجام شود.

نیمروز در جنوب‌غرب کشور موقعیت دارد و هم اکنون حکومت تنها در ولسوالی‌های چهاربرجک و قسمتی از دلارام کنترل دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала