وزارت دفاع از کشته شدن 75 طالب مسلح در لشکرگاه خبر داد

© Ministry of Defenseکشته شدن و زخمی شدن ۳۱ جنگجوی طالبان به شمول ۲ فرمانده این گروه در هلمند
کشته شدن و زخمی شدن ۳۱ جنگجوی طالبان به شمول ۲ فرمانده این گروه در هلمند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2021
عضو شوید
وزارت دفاع ملی کشور می‌گوید که تنها در 24 ساعت گذشته، 75 طالب مسلح در درگیری با نیروهای امنیتی و دفاعی در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند کشته شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی، امروز چهارشنبه (13 اسد) با نشر خبرنامه‌ای گفته که در این درگیری‌ها،‌17 طالب مسلح دیگر نیز زخمی شده‌اند.

در خبرنامه آمده که همچنان در نتیجه حملات نیروهای هوایی همچنان مقدار زیاد سلاح و مهمات دشمن نیز تخریب شده است.

این در حالی است که روز گذشته، دفتر معاونیت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرد که تنها در 24 ساعت گذشته، 167 غیرنظامی در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند کشته و زخمی شده‌اند.

کشته و زخمی شدن ۲۴ جنگجوی طالبان در هلمند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
کشته و زخمی شدن ۲۴ جنگجوی طالبان در هلمند

یوناما همچنان گفت که حملات طالبان بیشترین خسارت را به دنبال داشته است. نگرانی های عمیق در مورد فیرهای بی هدف که صدمات زیادی را به تاسیسات صحی و خانه های افرادی ملکی ببار آورده است، وجود دارد.

دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان تاکید کرد که طرف‌های درگیر باید برای حفاظت از افرادی ملکی اقدامات بیشتری انجام دهند در غیر این اثرات آن فاجعه بار خواهد بود.

در همین حال سفارت خانه‌های امریکا و بریتانیا گفته‌اند که گزارش‌های وجود دارند که طالبان ماین‌ها را در خانه‌های غیر نظامیان جابجا می‌کنند و درجریان حمله بالای نیروهای دفاعی افغان از آنها به عنوان سپر استفاده می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала