صالح: طالبان از نظر اخلاقی و سیاسی شکست خوردند؛ شکست فجیع نظامی در انتظار این گروه است

© Photo / شورای عالی مصالحه‌ٔ ملیامرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری
امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2021
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری با اشاره به آواره شدن هزاران نفر در ولایت کندهار به دلیل جنگ، می گوید که طالبان از نظر سیاسی و اخلاقی شکست فجیعی را متقبل شدند و شکست نظامی آنان، حتمی است.

به گزارش اسپوتنیک،  امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری امروز (چهارشنبه 13 اسد) در فیسبوکش نوشته که فرار هزاران خانواده با عزت کندهاری از ظلم و وحشت طالبان، نشان از ادعای دروغین آنها دارد.

صالح: طالب چیزی به نام حقوق انسان را برسمیت نمی‌شناسد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2021
صالح: طالب چیزی به نام حقوق انسان را برسمیت نمی‌شناسد

او نوشته است که «لشکر جهل ادعای جعل و باطل دارند، مبنی بر اینکه حمایت روستاییان را با خود دارند. این روستاییان شریف چرا خانه به دوش شده اند.»

معاون اول ریاست جمهوری همچنین افزوده که طالبان از نظر سیاسی و اخلاقی شکست فجیعی را متقبل شده است. او گفته که شکست نظامی شان حتمی است.

قابل ذکر است که در روزهای اخیر ولایت های قندهار، هلمند و هرات مورد حملات شدید طالبان قرار گرفته اند. در پی این حملات هزاران تن مجبور به فرار شده اند.

در همین حال؛ یوناما روز گذشته (سه شنبه، 12 اسد) گفت که با تشدید نبردها میان نظامیان دولتی و جنگجویان طالبان، غیرنظامیان بیشترین خسارات را در شهر کندهار و لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند متحمل شده اند.

بر اساس معلومات ملل متحد در این مدت، 10 غیرنظامی در لشکرگاه و پنج غیرنظامی در شهرکندهار کشته شده و 85 غیرنظامی در مرکز هلمند و 42 غیرنظامی دیگر در شهر کندهار زخمی شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала