روسیه جدیدترین موشک مافوق صوت دوربرد را ایجاد خواهد کرد

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federation روسیه جدیدترین موشک مافوق صوت دوربرد را ایجاد خواهد کرد.
 روسیه جدیدترین موشک مافوق صوت دوربرد را ایجاد خواهد کرد.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2021
عضو شوید
کارشناس: برتری در عرصه هوافضا، تضمین اجرای موفق عملیات نظامی است.

به گزارش اسپوتنیک، دگر جنرال ولادیمیر زارودنیتسکی رئیس آکادمی ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه اظهار داشت که در روسیه جدیدترین موشک هایپرسونیک دوربرد «ایکس -95» را خواهند ساخت. وی متذکر شد که برتری در عرصه هوافضا، تضمین اجرای موفق عملیات نظامی است.

امریکا، برای پاسخ به چین موشک هایپرسونیک تولید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2021
امریکا، برای پاسخ به چین موشک هایپرسونیک تولید می‌کند

وی در ادامه افزود: «جنگنده ها و موشک ها دستیابی به برتری در این عرصه را ممکن خواهند کرد. بدین منظور، در روسیه بمب افکن موشک بر «تو-160 ام»، مجتمع موشکی هایپرسونیک  « کینژال»، اسلحه مافوق دقیق هواپایه دوربرد و از جمله موشک های هایپرسونیک « ایکس -95» طراحی و ساخته می شوند.

افزون بر آن برای بخش هوافضا، پهپادهای مختلف، ایستگاه های رادار برای رهگیری فراسوی افق، سیستم های موشکی و دیگر جنگ‌افزارهای جدید ساخته می شوند.

موشک جدید هایپرسونیک دوربرد، برای استفاده در ترکیب بمب افکن مدرنیزه شده « تو-22 ام3ام» درنظر گرفته شده است. از این نوع موشک در بمب‌افکن «تو-160 ام» که مدرنیزه شده است نیز استفاده خواهد شد. نمونه های آزمایشی سلاح جدید از بمب افکن ها آزمایش شده‌اند».

پیش از این گفته شده بود که روسیه جنگنده «سو-57» را ساخته است که با کمک چشم و صدا هدایت می شود. هم اکنون این سیستم در روی زمین آزمایش می شود، اما کارش در هوا بمراتب دشوارتر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала