نگرانی اسلام‌آباد در استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان

© Flickr / Shahzeb Younasپرچم پاکستان
پرچم پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی پاکستان در سفر به واشنگتن اظهارداشت که استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان نگران کننده است و باید متوقف شود.

به گزارش اسپوتنیک، معید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان در سفر به واشنگتن ابراز نگرانی کرد که از خاک افغانستان علیه کشورش استفاده شده است و ادامه این روند نیز باید متوقف شود.

وزیر خارجه پاکستان: طالبان اجازه نفوذ داعش در افغانستان را نخواهند داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2021
وزیر خارجه پاکستان: طالبان اجازه نفوذ داعش در افغانستان را نخواهند داد

وی به خبرنگاران در واشنگتن گفت که پاکستان هرچه در توان داشته باشد برای صلح انجام خواهد داد اما طرف‌های درگیر در افغانستان باید درباره آینده این کشور تصمیم بگیرند.

یوسف همچنین ادامه داد که تصمیم‌گیری درباره آینده افغانستان به افغان‌ها ارتباط دارد و پاکستان با این موضوع‌ها مرتبط نیست.

مشاور امنیت ملی پاکستان درباره همکاری واشنگتن و اسلام‌آباد نیز گفت که هیچ کشوری مانند پاکستان و آمریکا توانایی مبارزه با تهدیدهای مشترک در افغانستان را ندارند.

وی اضافه کرد که مصالحه سیاسی در افغانستان گام مهمی است که باید برداشته شود و به کاهش فشارها کمک کند.

یوسف خاطرنشان کرد که پاکستان در منافع متقابل با آمریکا مایل است که همچنان شریک بماند همانطور که طرفین به ادامه همکاری‌ها توافق کرده‌اند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز دو روز پیش در دیدار با همتای پاکستانی خود در واشنگتن بر ضرورت «کاهش فوری خشونت‌ها» در افغانستان تاکید کرد.

سالیوان در توئیتی درباره این دیدار نوشت که دو طرف علاوه بر رایزنی برای کاهش خشونت‌ها درباره ایجاد یک توافق سیاسی برخاسته از مذاکره برای پایان بحران این کشور نیز گفت‌وگو کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала