دیوید پترائوس: آمریکا از تصمیم خروج از افغانستان پشیمان خواهد شد

© AP Photo / Evan Vucciعقابان امریکایی جهت جنگ واقعی با روسیه تلاش می ورزند
عقابان امریکایی جهت جنگ واقعی با روسیه تلاش می ورزند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
عضو شوید
فرمانده سابق نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، گفت ممکن است واشنگتن از تصمیم خود برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از افغانستان پشیمان شود.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال دیوید پترائوس، رئیس سابق سیا و فرمانده پیشین نیروهای بین المللی در افغانستان ، گفت که پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ، ممکن است جنگ داخلی در این کشور آغاز شود.

این فرمانده نظامی گفت: "در بدترین سناریو، ما می توانیم شاهد یک جنگ داخلی خونین و وحشیانه باشیم مانند آنچه که در دهه 1990 رخ داد، زمانی که طالبان * پیروز شدند."

این نظامی آمریکایی بازگشت سنگر القاعده * به خاک این کشور را رد نکرد.

Министр обороны РФ Сергей Шойгу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2021
شویگو: خروج عجولانه نیروها باعث وخامت سریع اوضاع در افغانستان شد

وی در ادامه افزود: «خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ممکن است نشان دهد که ایالات متحده ارزش هایی را که برای آن مبارزه کرده است، یعنی دموکراسی، احترام به حقوق بشر، حق آموزش، حق آزادی بیان و مطبوعات را نادیده می‌گیرد».

 پترائوس گفت این شرایط بسیار بهتر از آن است که طالبان * "رژیم اسلام گرای قرون وسطایی را احیا کند".

 پترائوس گفت که نمی داند ایا طالبان به زودی کنترل افغانستان را در دست خواهند گرفت یا خیر اما تاکید کرد: از اوضاع فعلی چنین برداشت می‌شود که طالبان قدرت گرفته است.

وی همچنین مشکل پناهجویانی را مطرح کرد که در صورت به دست گرفتن قدرت طالبان در این کشور به کشورهای دیگر سرازیر خواهند شد.

 فرمانده سابق آمریکا اظهار داشت: اگر در مذاکرات  با طالبان ما عزم و اراده ماندن را نشان می دادیم، موقعیت بسیار قوی تری می داشتیم.  

این ژنرال آمریکایی همچنین به سخنان اخیر خود اشاره کرد که اعلام کرده بود نگران است آمریکا از تصمیم خروج نیروهای خود از افغانستان پشیمان شود او گفت: به نظر می‌رسد این تاسف اکنون زودتر از موقع اتفاق بیفتد و این نگران کننده است. پترائوس هشدار داد کنترل طالبان بر افغانستان می‌تواند افغانستان را به کشوری منفور تبدیل کند.

در فبروری 2020 ، ایالات متحده و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) اولین توافقنامه صلح در 18 سال جنگ را امضا کردند که بر اساس آن ارتش ایالات متحده باید افغانستان را ترک کند. کاخ سفید وعده داده است که خروج خود را تا 11 سپتامبر سال جاری تکمیل کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала