عبدالله: کشتن فرمانده ارتش در هرات پس از اسارت از سوی طالبان، جنایت جنگی است

© https://www.facebook.com/Dr.AbdullahAbdullahعبدالله: کشتن فرمانده ارتش در هرات پس از اسارت از سوی طالبان جنایت جنگی است
عبدالله: کشتن فرمانده ارتش در هرات پس از اسارت از سوی طالبان جنایت جنگی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2021
عضو شوید
فرمانده لوای اول قول‌اردوی ۲۰۷ ظفر روز جمعه در ولسوالی گذره به دست طالبان اسیر شده بود و بعد به قتل رسید.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان طی بیانیه‌ای کشتن عبدالحمید حمیدی، فرمانده لوای اول قول‌اردوی ۲۰۷ ظفر پس از اسارت به دست طالبان را جنایت جنگی خوانده و محکوم کرده است.

طالبان دوباره بالای دفتر سازمان ملل در هرات حمله کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2021
طالبان دوباره بالای دفتر سازمان ملل در هرات حمله کردند

آقای عبدالله در برگه فیسبوک خود نوشته است: " با تأسف طالبان برخلاف تمام اصول و قواعد جنگ و موازین اسلامی و انسانی، عبدالحمید حمیدی، فرمانده لوای اول قول اردوی ۲۰۷ ظفر را پس از اسارت به‌شهادت رسانیدند. "
رئیس شورای مصالحه ملی افزوده است که به‌گلوله بستن اسیران جنگی عملی ناجوان‌مردانه و خلاف تمام قواعد جنگ و نشان‌دهنده قساوت و بی‌رحمی بی‌مانند طالبان است.
به گفته آقای عبدالله گروه طالبان پیش از این سربازان اسیرشده کوماندو را در ولایت فاریاب بی‌رحمانه به شهادت رسانیده بودند. او در واکنش گفته است: "این جنایت‌های جنگی طالبان را با کلمات تند نکوهش می‌کنیم."
فرمانده لوای اول قول‌اردوی ۲۰۷ ظفر روز جمعه در ولسوالی گذره به دست طالبان اسیر شده بود که بعداً این گروه اعلام کردند که او کشته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала