افزایش شمار جان‌باختگان سیل در نورستان

© Sputnikافزایش شمار جان‌باختگان سیل در نورستان
افزایش شمار جان‌باختگان سیل در نورستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2021
عضو شوید
شمار جان‌باخته‌گان سیلاب‌های چهارشنبه‌شب در ولسوالی کامدیش ولایت نورستان به 113 تن افزایش یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، روند جستجو برای ده‌ها تنی ‌که پس از سرازیر شدن این سیلاب‌ها ناپدید شده‌اند جریان دارد.

غلام بهاوالدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیده‌گی به رویدادهای طبیعی می‌گوید که در این سیلاب‌ها نزدیک به هفتاد تن زخمی شده‌اند و بیش از 173 خانه ویران شده‌اند: «113 نفر در آنجا جان شان را از دست داده‌اند.؛ تعداد ناپدید است، حدود پنجاه تا هفتاد نفر ما مجروح داریم. حدود دوازده کیلومتر سرک تخریب شده‌است، 173 خانه به‌گونه کلی تخریب شده است».

حمله طالبان به دوآب نورستان عقب زده شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2021
آخرین آمار از تلفات سیلاب در نورستان: 198 تن کشته و ناپدید شده‌اند

در همین حال، نماینده‌گان نورستان در شورای ملی می‌گویند که طالبان مانع کمک‌رسانی حکومت به قربانیان سیلاب‌ها شده‌اند؛ اما سخن‌گوی طالبان می‌گوید که آنان تنها مانع نیروهای دولتی و نهادهای مدد رسان مسلح شده‌اند.

اسماعیل اتیکان، یکی از این نماینده‌گان بیان داشت: «مردم در وضعیت بسیاری بدی قرار دارند و خواستار این است که هرچه زودتر برشان کمک برسد. دار و ندار و خانه‌های شان را از دست داده‌اند».

حافظ عبدالقیوم، والی نورستان نیز افزود: «تیم‌های ما که فرستاده شده‌است، بربنیاد ارزیابی در نخست خیمه و بستره خواب و کیت‌های آشپزخانه نیاز اولیه است که باید فرستاده شود و می‌شود».

طالبان می‌گویند که به تیم‌های نجات و مدد رسان در صورتی اجازه می‌دهند که به قربانیان در کامدیش کمک برسانند که آن‌ها مسلح نباشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала