اتحادیه اروپا در صورت به قدرت رسیدن طالبان از راه نظامی کمک‌های خود را قطع خواهد کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپا در صورت به قدرت رسیدن طالبان از راه نظامی کمک‌های خود را قطع خواهد کرد
اتحادیه اروپا در صورت به قدرت رسیدن طالبان از راه نظامی کمک‌های خود را قطع خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2021
عضو شوید
گر طالبان از راه زور به قدرت برسند اتحادیه اروپا و دیگر کشور ها نظام آن ها را به رسمیت نخواهند شناخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، توماس نیکلسن٬ سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا برای افغانستان گفته است: "آمدن طالبان به قدرت فکر نمیکنم آن قدر هم ساده باشد که دیگران فکر می کنند. اما اگر طالبان قدرت را از راه نظامی به دست گیرند از سوی اتحادیه اروپا آنها به رسمیت شناخته نخواهند شد."

سخنگوی طالبان: جنرال امریکایی جان نیکلسن درغگو است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2018
سخنگوی طالبان: جنرال امریکایی جان نیکلسن درغگو است

او از ضعیت امنیتی ابراز نگرانی کرده می‌گوید که طرف‌ها برای خاتمه جنگ باید از خود انعطاف پذیری نشان بدهند.
سرپرست نمایندگی اتحاده اروپا برای افغانستان گفت: "ما به گونه واضح بسیار بسیار نگران وضیعت هستیم. ما تلاش می کنیم که در حد توان در افغانستان دخیل باقی بمانیم. ما به کمک های انکشافی خود ادامه می دهیم ما به از لحاظ سیاسی هم دخیل می‌مانیم."
او اظهار داشته است که گروه طالبان در میز مذاکره هیچ پیشنهادی ندارند و معلوم نیست که خواست آنها چی است. به گفته او طالبان در فکر این است که از راه نظامی می تواند در مذاکرات صلح امتیاز گیری بیشتر کند.
نیکلسن میگوید: “طالبان واقعا پیشنهاد واضحی را که چه می خواهند روی میز نگذاشته اند و این بخشی از مذاکرات است و یک چیز مهم برای مرحله بعدی است. اگر آنها طرح امارت اسلامی را که در دهه ۱۹۹۰ یا هر طرحی را که امارات اسلامی باشد روی میز بگذارند، نخیر آن قابل قبول نخواهد بود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала