امیدواری کرزی به برقراری صلح در افغانستان به کمک روسیه

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر خواست کرزی از روسیه: برای برقراری صلح در افغانستان کمک بیشتری کنید  
خواست کرزی از روسیه: برای برقراری صلح در افغانستان کمک بیشتری کنید   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2021
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین افغانستان امیدوار است تا روسیه به تلاش خود برای برقراری صلح در افغانستان ادامه دهد. 

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان امیدوار است که روسیه برای برقراری صلح در این کشور کمک بیشتری کند.

او در گفتگو با شبکه تلویزیونی "روسیه 24" گفت: "من خیلی امیدوارم که روسیه همچنان به تلاش خود برای قراری صلح افغانستان ادامه دهد. بخاطری‌که روسیه همسایه ما است و تحت تاثیر حوادث رخ داده در افغانستان قرار دارد".

 کرزی خواستار صلح از راه مذاکره است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
کرزی خواستار صلح از راه مذاکره است

رئیس جمهور پیشین افغانستان همچنان از برگزاری نشست بین الافغانی در سال 2018، و نشست "ترویکا" توسعه یافته در سال 2021 یاد کرد و گفت: "روسیه اشتیاق و امکان انجام چنین ابتکارات دیپلماتیک در مورد افغانستان را دارد، امیدوارم که حرکت در این مسیر ادامه یابد. همکاری با روسیه، ما را برای آینده بهتر امیدوار می‌کند".

یادآوری می کنیم، که بایدن در 14 اپریل از برنامه خود برای آغاز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در ماه می و تکمیل آن تا 11 سپتامبر خبر داد. این تصمیم با تعهدات واشنگتن برای بازگرداندن نیروهای خود به خانه تا اول ماه می 2021، که در توافق نامه فبروی گذشته در دوحه (قطر) بین دولت پیشین ایالات متحده و طالبان (ممنوع در روسیه) به ثبت رسیده است، متفاوت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала