ادعاى اىتلاف عربى در باره تلاش حوثى ها برای منفجر کشتی عربستان سعودی

© AFP 2023 / Mohammed Huwais ادعاى اىتلاف عربى در باره تلاش حوثى ها برای منفجر کشتی عربستان سعودی
 ادعاى اىتلاف عربى در باره تلاش حوثى ها برای منفجر کشتی عربستان سعودی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2021
عضو شوید
ائتلاف عربی می گوید حوثی های یمن تلاش دارند تا یک کشتی تجاری سعودی را منفجر کنند.

 به گزارش اسپوتنیک، ائتلاف عربی در جنگ در یمن که به رهبری عربستان سعودی در کنار دولت شناخته شده بین المللی قرار گرفته، روز جمعه شورشیان یمنی از جنبش انصارالله (حوثی ها)، را به سعی دارند یک کشتی تجاری متعلق به عربستان را با یک پهپاد مین گذاری شده منفجر کنند، بینایه ائتلاف از طریق تلویزیون ملی عربستان سعودی منتشر شد.

حملات خونین سعودی ها بر یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
حمله هوائی حوثی ها به عربستان

در این بیانیه آمده است: "یک گروه مسلح حوثی مورد حمایت ایران همچنان تهدیدهای امنیتی بین المللی دریایی و تجاری در جنوب دریای سرخ را ایجاد می کند. از تلاش دشمن برای حمله به یک ناو تجاری سعودی با پهپاد مین گذاری شده جلوگیری شده است."

این ائتلاف گفت که در تلاش است تا آزادی ناوبری و ایمنی کشتی های عبوری از طریق تنگه باب المندب را تأمین کند.

در یمن جنگ داخلی از سال 2014 بین نیروهای طرفدار دولت به رسمیت شناخته شده بین المللی با حمایت ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی و شورشیان حوثی که قدرت را در شمال یمن به دست گرفته اند ادامه دارد. چندین ماه است که شورشیان تلاش می کنند کنترل آخرین ولایت در شمال یمن، مارب را که در دست نیروهای حامی دولت است، به دست بگیرند. عربستان سعودی به آنها پیشنهاد آتش بس داده است، اما حوثی ها معتقدند که ابتدا ائتلاف باید حملات هوایی به مواضع آنها را در شمال یمن متوقف کرده و محاصره را از آن قسمت از کشور بردارد. عربستان سعودی آنها را به حملات مداوم به خاک خود با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های بالستیک متهم می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала