قطعات حربی روسیه در سرحدات افغانستان-ازبکستان جابجا می گردد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر قطعات حربی روسیه در سرحدات افغانستان-ازبکستان جابجا می گردد
قطعات حربی  روسیه در سرحدات افغانستان-ازبکستان جابجا می گردد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2021
عضو شوید
سرویس مطبوعات مرکزی نظامی خبر داده است که نظامیان روسی برای شرکت در تطبیقات مشترک که در اوایل ماه اوگست در نزدیکی سرحدات با افغانستان برگزار می شود، مجدداً نیروهای خود را در در نواحی ترمز ازبکستان جابجا می نمامید.

به گزارش اسپوتنیک، قبلاً گزارش شده بود که بیش از 1500 سرباز در یک تطبیقات مشترک بین روسیه و ازبکستان در محل تعلیمات ترمز در منطقه هم سرحد با افغانستان شرکت خواهند کرد.

 گفتگوی روسای جمهور تاجیکستان و ازبکستان در مورد افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2021
گفتگوی روسای جمهور تاجیکستان و ازبکستان در مورد افغانستان

در بیانیه وزارت دفاع آمده است."زیرمجموعه های تشکیلات حافظ صلح و غندهای هدف ویژه منطقه نظامی مرکزی تجمیع قوت ها را در محل تطبیقات نظامی ترمز برای شرکت در رزمایش مشترک بین روسیه و ازبکستان که در منطقه سورخندریا جمهوری ازبکستان برگزار می شود".

به گفته سرویس مطبوعاتی، در میدان هوایی کوروموچ در سامارا، نظامیان اسلحه و لباس را روی طیارات ترانسپورتی نظامی ایل -76 بارگذاری کرده و مراحل گمرکی را طی کرده و به شهر ترمز پرواز کردند.

خاطرنشان می شود که در طی اقدامات عملی، که از 30 جولای تا 10 آگوست انجام می شود ، سربازان وظایف آموزش رزمی را برای اطمینان دفاع از تمامیت ارضی کشورهای منطقه آسیای میانه انجام می دهند.

در افغانستان، درگیری بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان جنبش طالبان وجود دارد که نواحی قابل توجهی را در مناطق روستایی تصرف کرده و علیه شهرهای بزرگ حمله می کنند. در سال 2020 ، مقامات واشنگتن و طالبان اولین توافقنامه صلح را در بیش از 18 سال جنگ در دوحه امضا کردند. این امر خروج نیروهای خارجی از افغانستان و آغاز گفتگوی بین افغانی پس از تبادل زندانیان را فراهم می کند ، اما سال بعد این رویارویی به شدت بالا گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала