اختطاف سلسله در پاکستان؛ وزارت خارجه: هیچ دلیلی نمی‌تواند وقوع جنایت را توجیه کند

© Photo / Twitter account of Najibullah Alikhilاختطاف سلسله در پاکستان؛ وزارت خارجه: هیچ دلیلی نمی‌تواند وقوع جنایت را توجیه کند
اختطاف سلسله در پاکستان؛ وزارت خارجه: هیچ دلیلی نمی‌تواند وقوع جنایت را توجیه کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2021
عضو شوید
قرار است هفته آینده یک هیأت از افغانستان برای انجام تحقیقات مشترک در مورد قضیه اختطاف سلسله علی‌خیل، دختر نجیب‌الله علی‌خیل سفیر افغانستان در اسلام آباد، به پاکستان سفر کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه با نشر اعلامیه‌ای گفته است که گزارش‌های طبی و سایر مدارک به‌دست آمده پیرامون قضیه اختطاف دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد، ثابت می‌کند که بانو سلسله علی‌خیل پس از ربوده ‌شدن مورد شکنجه و خشونت جسمی و روحی قرار گرفته است.
وزارت خارجه تاکید کرده است که هیچ دلیلی نمی‌تواند وقوع جنایتی را که بنابر گزارشات طبی و سایر مدارک موجود به اثبات رسیده است توجیه کند.
در اعلامیه آمده است که دولت پاکستان مطابق به میثاق‌ها و تعهدات بین‌المللی آن کشور مکلف است امنیت نمایندگی‌های سیاسی و مصونیت کامل دیپلمات‌های افغان و اعضای خانواده‌ی‌شان را تامین کند.

یادداشت تهدیدآمیز به پدر سلسله: تو نفر بعدی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
یادداشت تهدیدآمیز به پدر سلسله: "تو نفر بعدی"

این وزارت تأکید کرده است که روند تحقیقات تاکنون تکمیل نشده است. به گفته وزارت امور خارجه، هرگونه پیش‌داوری توسط مقامات پاکستان در این زمینه سبب جریحه‌دار شدن احساسات مردم افغانستان شده و نگرانی را در مورد شفافیت و اعتبار تحقیقات بیش‌تر می‌کند.
(17، جولای)، وزارت خارجه افغانستان با نشر یک خبرنامه از ربوده شدن سلسله علی‌خیل، دختر نجیب‌الله علی‌خیل، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد خبر داد.
در اعلامیه وزارت خارجه آمده بود که دختر نجیب‌الله علی‌خیل، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد که یک روز قبل اختطاف شده بود آزاد شده و در حال حاضر تحت مراقبت‌های صحی قرار دارد.
یک‌شنبه (18، جولای)، وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد کابل سفیر و دیپلمات‌های ارشد افغانستان مقیم اسلام‌آباد را تا رفع کامل تهدیدات امنیتی و دستگیری و محاکمهٔ ربایندگان فراخوانده است.
وزارت خارجه پاکستان در واکنش، این تصمیم دولت افغانستان را تاسف آور و ناخوشایند خواند و اعلام کرد: "تدابیر امنیتی سفیر افغانستان، خانواده او و همچنین کارمندان در سفارت و کنسولگری‌های این کشور در پاکستان افزایش یافته است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала