دانش: سیلی بر صورت خاشه سیلی بر صورت همه شهروندان افغانستان است

© Media office of The Second Vice President of Islamic Republic of Afghanistanدانش: سیلی بر صورت خاشه سیلی بر صورت همه شهروندان افغانستان است
دانش: سیلی بر صورت خاشه سیلی بر صورت همه شهروندان افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2021
عضو شوید
معاون دوم ررئیس جمهور افغانستان در واکنش به تیرباران کمیدین مشهور این کشور نوشته است، که تیرباران خاشه یکبار دیگر ماهیت ددمنشانه دشمنان این سرزمین و دشمنی آنان را با فرهنگ و هنر و آزادی و آزادگی به نمایش گذاشت.
افراد مسلح ناشناس یک کمدین را در کندهار تیرباران کردند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
افراد مسلح ناشناس یک کمدین را در کندهار تیرباران کردند

به گزارش اسپوتنیک، سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان امروز سه شنبه در واکنش به سیلی زدن و تیرباران کمیدین مشهور افغانستان نظر محمد خاشه نوشت: سیلی بر صورت نظر محمد خاشه کمیدین مشهور کندهاری، سیلی بر صورت تمام مردم افغانستان و توهین به انسانیت و کرامت انسانی است. سیلی دژخیم عبوس جور و جهل و جمود بر چهره خندان عدالت و دانایی و هنر است.
او افزوده است، که تیرباران خاشه یکبار دیگر ماهیت ددمنشانه دشمنان این سرزمین و دشمنی آنان را با فرهنگ و هنر و آزادی و آزادگی به نمایش گذاشت.
خاشه عزیز کندهاری!
عزیز دل همه ما بودی و هستی! آرام بیارام! تمام مردم افغانستان این سیلی را بر صورت خود احساس کردند و انتقام تو را از سیه دلان بد سگال ستم پیشه خواهند گرفت.
هموطنان کندهاری! مردمان شریف سپین بولدک!
معاون دوم رئیس جمهور افغانستان در ادامه نوشته است، که تمام مردم افغانستان از بدخشان تا هرات و فراه و از ننگرهار تا بلخ و بامیان و غور و دایکندی در غم و اندوه شما شریک هستند. ویرانی ها و غارتگری ها در ارغنداب و اسپین بولدک تخریب همه وطن ما است.
در پایان او نوشته است، که امروز همه وطن و همه پدران و مادران و مردان و زنان و پیران و جوانان در گوشه گوشه این وطن، از ستم و چپاولگری گروه طالبان به ستوه آمده اند و همگی یقین داریم که افغانستان هرگز به دوره سیاه گذشته باز نخواهد گشت و جوانان و مردم آگاه کشور هرگز اجازه نخواهند داد که چهره سیاه و کریه و شوم جهل و جنون بار دیگر بر سرزمین خورشید سایه بیفکند.
یادآوری می کنیم، که چند روز پیش جنگجویان گروه طالبان نظر محمد خاشه کمیدین مشهور افغانستان را از شب هنگام از خانه اش بیرون و پس از آن او را تیرباران کرده اند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала