اطمینان بایدن به رئیس جمهور غنی از کمک 3،3 میلیارد دالری آمریکا برای حمایت از ارتش افغانستان

© REUTERS / JONATHAN ERNSTتأکید بایدن به رئیس جمهور غنی از ادامه حمایت آمریکا از افغانستان
تأکید بایدن به رئیس جمهور غنی از ادامه حمایت آمریکا از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2021
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی خود با رئیس جمهور کشور اشرف غنی بر ادامه حمایت 3،3 میلیارد دالری ایالات متحده ازبه ارتش افغانستان اطمینان داد.

 به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن و اشرف غنی، روسای جمهور آمریکا و افغانستان جمعه شب در تماس تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند.

در این تماس رئیس جمهور آمریکا به همتای افغان خود گفت که ایالات متحده به حمایت خود از افغانستان، ابه ارزش 3،3 میلیارد دالر کمک های بشردوستانه به ارتش و کمک به رشد و شکوفایی آن ادامه خواهد داد.

طی این تماس، دو رئیس جمهور توافق کردند که حمله کنونی طالبان با تعهدات این گروه برای حل و فصل صلح آمیز مغایرت دارد.

غنی به طالبان: ، گرفتن افغانستان قلب می‌خواهد، بیایید سلطان قلب‌ها شوید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
غنی به طالبان: گرفتن افغانستان قلب می‌خواهد، بیایید "سلطان قلب‌ها" شوید

غنی همچنین پس از این تماس در حساب توئیتر خود نوشت که بایدن به وی در مورد ادامه حمایت ایالات متحده از نیروهای مسلح افغانستان اطمینان داد.

وی افزود که با بایدن در مورد همکاری بین دو کشور، حمایت اقتصادی و دیپلماتیک از دولت و ارتش افغانستان و اهمیت "حفظ دستاوردهای 20 سال گذشته" گفتگو کردند.

روز گذشته دولت افغانستان ادعای طالبان مبنی بر این که این گروه 90 درصد مرزهای افغانستان را در کنترل دارد، تکذیب کرد.

این در حالیست که پیش از این، رئیس جمهور غنی، گفته بود که علیرغم آزادی 5 هزار زندانی طالبان توسط دولت افغانسان در راستای توافق صلح سال گذشته، طالبان تاکنون حاضر به گفت و گوی معنی دار نشده است.

با این حال سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه در مصاحبه با شبکه خبری "سی ان ان" اعلام کرده بود که این گروه به دنبال "راه حل مسالمت آمیز" است و می‌خواهد "یک دولت اسلامی فراگیر افغانستان" تشکیل دهد.

یادآوری می‌کنیم، که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در 14 اپریل از برنامه خود برای آغاز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ماه می و تکمیل آن تا 11 سپتمبر خبر داد. این تصمیم با تعهدات واشنگتن برای بازگرداندن نیروهای خود به خانه تا اول ماه می 2021، که در توافق نامه فبروری سال 2020 در دوحه (قطر) بین دولت پیشین ایالات متحده و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) به امضا رسیده است، متفاوت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала