بیش از 36 هزار خانواده در افغانستان آواره شده اند

© @https://twitter.comخشم مردم تجاوز گروهی طالبان بر یک دختر در جوزجان
خشم مردم تجاوز گروهی طالبان بر یک دختر در جوزجان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
عضو شوید
تشدید فعالیت های محاربوی در افغانستان باعث آن گردید که در جریان 4 ماه جنگ بیش از 36000 خانواده از محل زیست خود فرار کنند.

به گزارش اسپوتنیک، کانال تلویزیونی طلوع نیوز به نقل از گزارشات وزارت پناهندگان و عودت کنندگان جمهوری اسلامی اعلام کرد که در چهار ماه گذشته بیش از 36000 خانواده از محل مسکونی خود بیجا شده اند.

فرار سرمايه از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2019
فرار سرمايه از افغانستان

خاطرنشان می شود که طی چهار ماه "به دلیل جنگ و عدم امنیت، حدود 36500 خانواده از خانه های خود فرار کردند". مشخص شده است که این وزارت تلاش می کند تا به شهروندان آواره شده از جنگ کمک کند، و تعدادی از برنامه های بشردوستانه را در این راستا اجرا می کند.

این کانال تلویزیونی از افزایش احتمالی تعداد آوارگان داخلی در صورت ادامه خصومت ابراز نگرانی می کند.

در 14 اپریل، جو بایدن، رئیس جمهور امریكا تصمیم خود را برای پایان دادن به عملیات در افغانستان كه طولانی ترین لشكر كشی نظامی در خارج از تاریخ در تاریخ امریكا بود، اعلام كرد. در این زمینه ، بدتر شدن اوضاع امنیتی در جمهوری اسلامی به این دلیل مشاهده می شود که ستیزه جویان جنبش رادیکال طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) سرعت حملات خود را از چند جهت افزایش می دهند. به گفته نمایندگان این جنبش ، طالبان موفق شدند كنترل حدود 85% از سرزمین این كشور را شامل مناطق مرزی با پنج كشور- ایران ، چین، پاكستان ، تاجیكستان و تركمنستان- كنترل كنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала