چین طرح پیشنهادی سازمان جهانی صحت برای بررسی کرونا را رد کرد

© AP Photo / Dake Kangچین طرح پیشنهادی سازمان جهانی صحت برای بررسی کرونا را رد کرد
چین طرح پیشنهادی سازمان جهانی صحت برای بررسی کرونا را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2021
عضو شوید
دولت چین تصمیم اخیر سازمان جهانی صحت برای انجام فاز دوم مطالعات بر روی یافتن منشاء شیوع ویروس کرونا را به شدت رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، هفته پیش سازمان جهانی صحت اعلام کرد در راستای تلاش برای یافتن منشاء اصلی کرونا، نیاز به تحقیقات بیشتر به خصوص از آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان دارد. چین این طرح را محکوم کرده و آن را اهانت آمیز خوانده است. چین گفته بازرسی از آزمایشگاه ووهان اهانت به علم است.

مقامت چینی می‌گویند: با توجه به پیشنهاد فاز دوم تحقیق، در آن (طرح پیشنهادی) از زبانی استفاده شده که به علم و عقل سلیم احترام قایل نیستند. ما از این طرح پیروی نخواهیم کرد.

همچنان مشخص شده است که چین از انجام تحقیقاتی براساس یک رویکرد عملی پشتیبانی می‌کند و با سیاسی کردن تحقیقات در مورد منشاء کرونا مخالف است.

دکتر تدروس آدهانوم هفته پیش گفته در مرحله دوم تحقیقات در مورد منشاء کرونا از آزمایشگاه ووهان و همه مراکز علمی مرتبط با این آزمایشگاه در زمان شیوع کرونا لازم است. این درحالی است که امریکا و برخی کشورهای غربی به شدت روی چین فشار می‌آورند تا منشاء کرونا را مشخص کنند.

امریکا چین را به اهمال کاری در موضوع کرونا و درز این ویروس از آزمایشگاه متهم می‌کند. اتهامی که چین همواره آن را رد کرده و گفته کرونا از حیوانات وحشی به انسان منتقل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала