۲۰۰ سرباز بدون معاش در کابل؛ سرباز سلام نه، نان می‌خواهد! 

© Sputnik / J.A.K.۲۰۰ سرباز بدون معاش در کابل؛ سرباز سلام نه، نان می‌خواهد! 
۲۰۰ سرباز بدون معاش در کابل؛ سرباز سلام نه، نان می‌خواهد!  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2021
عضو شوید
در حالی که جنگ در افغانستان به شکل بی‌سابقه افزایش یافته، بیش از۲۰۰ سرباز «کندک محافظ دروازه‌‎های کابل»، از چندین ماه‌‎ بدین سو حقوق شان را دریافت نکرده‌‎اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری تحقیقی پیک، این سربازان که مسوولیت شان نگهبانی دروازه‌های ورودی شهر کابل است، هرکدام بین شش تا یازده ماه معاش نگرفته اند.
محفوظ یکی ازاین سربازان گفته است که بیش‎تر از شش ماه می‎شود معاش دریافت نکرده‌‎است. او گفته است که دریافت نکردن معاش با وجود همه مشکلات اقتصادی، مسوولیت نفقۀ خانواده و انجام وظیفه‌‎ی شبانه‎‌روزی آن‎هم در سنگر داغ با دشمن، برای شان غیر قابل تحمل است.
محمد صبور یکی دیگر ازاین سربازان به‎‌نمایندگی از ده‌‎ها تن هم‎‌قطارانش در یکی از دروازه‌‎های ورودی شهر کابل که از ده ماه به‌‎این‎سو معاش نگرفته، می‎گوید: «اگرچه بارها به مقام‌‎های بالا عرض‎‌وداد کردیم، ولی هیچ گوش شنوایی نیست».
یکی از این سربازان که باشندۀ ولایت بدخشان است و به دلیل دریافت نکردن معاش ترک وظیفه کرده است میگوید که پس از یک سال اجرای وظیفه در کندک دروازه‎‌های شهر کابل، ترک وظیفه کرده و در همین مدت، تنها یک ماه معاش دریافت کرده است. حکیم‌الله می‎گوید: «خودما خیر فدای وطن، وقتی شکم اولادم گرسنه باشه، آیا بی‎‌معاش‎‌هم سربازی می‎شه؟»
سارمن ایمیل سارمن ایمل آمر پیژند کندک محافظ دروازه‌‎های کابل، این ادعای سربازان را تایید کرده است: «جدول معاش بیش از ۲۰۰ سرباز این کندک از ماه جوزای ۱۳۹۹ تا ثور۱۴۰۰خ. ترتیب و تکمیل و به‎‌وزارت امورداخله ارسال شده‌‎است».
ماهر صافی رییس ارکان این کندک، دلیل پرداخت نه‎‌شدنِ معاش این سربازان را، مشکل فنی در سیستم قلمی و دیجیتالی عنوان کرده، می‎‌افزاید که موضوع را از ریاست مالی وزارت بپرسید. به‎‌گفته آقای صافی، این موضوع بارها با ریاست مالی وزارت شریک شده؛ اما در پاسخ گفته شده که بودجه نیست.
سخنگوی وزارت داخله نیز گفته است که این مشکل به زودی حل خواهد شد اما زمان مشخص آن را اعلام نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала