اعلامیه مشترک در حل معضلهء افغانستان

© @https://twitter.comطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2021
عضو شوید
رهبران عالی رتبه افغان به تاریخ 2021 / 7"/ 17_18 میلادی. به میزبانی دولت قطر، در دوحه (قطر) گفتگو نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، طالبان اعلام نموده اند که آنها بر لزوم تسریع  مذاکرات  توافق نمودند تا در اسرع وقت یک راه حل عادلانه و پایدار برای معضله افغانستان به دست آید.

آنها نیاز دستیابی به یک توافق را که پاسخگوی منافع و خواسته های همه زنان و مردان افغانستان در روشنایی اصول اسلامی باشد، درک میکنند.

طالبان دوحه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2021
شرایط آتش بس طویل المدت طالبان

آنها متعهد هستند که تا رسیدن به چنین توافقی به سطح عالیرتبه در مذاکرات دخیل باشند، و بمنظور رسیدن به این هدف در آینده به چنین نشست ها ادامه میدهند.

همزمان بزرگان دو طرف برای تسریع پروسه مذاکرات به تیم های مذاکراتی خویش هدایت دادند.

 تمام طرفها اطمینان میدهند که در سرتاسر افغانستان از زیربنا های ملکی محافظت صورت میگیرد، از تلفات ملکی جلوگیری مینمایند و در مورد کمک های بشری همکاری می کنند.  با توجه به گسترش چشمگیر ویروس همه گیر کووید-۱۹ در سرتاسر افغانستان، تمام اقدامات مناسب را برای امنیت پرسونل واکسیناسیون انجام خواهند داد و از حمل و نقل  اکسیجن و سایر مواد ضروری به شکل شفاف برای تداوی  مردم مصاب به کووید-۱۹ بدون کدام موانع اطمینان حاصل خواهند نمود.

 هر دو هیئت از دولت قطر به خاطر کمک های سخاوتمندانه شان در راستای جستجو برای یک صلح پایدار در افغانستان سپاسگزارند. همچنان از کشور های همسایه، کشور های منطقه و جامعه جهانی نسبت همکاری های شان در پروسه صلح ابراز امتنان مینمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала