کابلوف : تنش ها در افغانستان در صورت مذاکرات دولت با طالبان قابل جلوگیری بود

© SputnikЗамир Кабулов
Замир Кабулов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم وزارت امور خارجه روسیه بیان داشت که تنش های کنونی در اوضاع افغانستان در صورت مذاکرات کابل با طالبان قابل جلوگیری بود.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیرکابولوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر اداره دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه، گفت مقامات افغانستان فقط آمادگی خود را برای مذاکره با طالبان به طور شفاهی تأیید می کنند، آنها  تلاش دارند وضعیت واقعی امور در حل و فصل افغانستان را نادیده گیرند.

آقای کابلوف در ادامه اظهار داشت: « اگر مقامات کابل با "طالبان" (ممنوع در روسیه) وارد مذاکرات مثمرثمر در مورد ساختار آینده این کشور می شدند، می توانست از تشدید اوضاع در افغانستان جلوگیری شود».

Доха, Афганистан, переговоры - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
شتاب بخشیدن مذاکرات/هدف سفر نماینده ویژه قطر برای افغانستان به کابل

این دیپلمات بلندپایه روسیه در ادامه افزود گت: «اگر دولت کابل سال گذشته نه تنها با پیشنهادات روسیه، بلکه با پیشنهادات مشترک روسیه، چین، ایالات متحده و پاکستان در مورد لزوم آغاز روند مذاکرات بین افغانی توجه میکرد، می توانست تا حد زیادی از آنچه امروز اتفاق می افتد جلوگیری شود و منجر به تشکیل یک دولت جدید ائتلافی شود».

به گفته این دیپلمات ارشد روس، «کابل ترجیح داد منتظر بماند تا بایدن در انتخابات ایالات متحده پیروز شود به این امید که تصمیمات دولت قبلی برای خروج نیروها از افغانستان را تغییر دهد.»

وی افزود: «در نتیجه این غفلت مقام ها  زمان از دست رفت. و این دلیل را در اختیار "طالبان" (ممنوع در روسیه) قرار داد که " بله، طرف مقابل برای مذاکره آماده نیست" و آنها فشار را افزایش دادند. در نتیجه به جای کابل، طالبان مواضع مذاکرات خود را بهبود بخشید، آن ها اراضی بزرگی از کشور را تحت کنترل دارند و می توانند با مخالفان خود از موضع قدرت صحبت کنند». 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала