هشدار روسیه به غرب در خصوص هرگونه اقدام تحریک‌آمیز

CC BY-SA 2.0 / LA(Phot) Chris Mumby / هشدار روسیه به غرب در خصوص هرگونه اقدام تحریک‌آمیز
هشدار روسیه به غرب در خصوص هرگونه اقدام تحریک‌آمیز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
عضو شوید
معاون دبیر شورای امنیت روسیه گفت که مسکو اقدامت تحریک‌آمیزی چون «دیفندر» را به سختی پاسخ خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل پوپوف، معاون دبیر شورای امنیت روسیه گفت، روسیه به اقدامات تحریک‌آمیزی مانند حادثه کشتی بریتانیایی «دیفندر» در دریای سیاه پاسخ سخت خواهد داد.

پوپوف در مصاحبه‌ای که با «راسیسکایا گازیتا» داشت، گفت: چنین اقداماتی توسط روسیه بدون در نظر گرفتن ملیت متخلف با سختگیرانه ترین روش ها پاسخ داده خواهد شد.

کرملین: در صورت تکرار حوادثی مانند کشتی بریتانیایی واکنش روسیه سخت خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2021
کرملین: در صورت تکرار حوادثی مانند کشتی بریتانیایی واکنش روسیه سخت خواهد بود

وی تاکید کرد: ما از مخالفان خود دعوت می‌کنیم تا با در نظر گرفتن توانایی های نیروهای مسلح روسیه، در مورد سازماندهی چنین اقدامات تحریک‌آمیزی بسیار تفکر کنند.

طوری که معاون دبیر شورای امنیت روسیه  تأکید کرد اظهارات لندن در مورد حادثه کشتی اش حاکی از آن است که ادامه اقدامات تحریک‌آمیزی کشتی‌های بریتانیایی در آب‌های روسیه در آینده منتفی نیست.

وی همچنان متذکر شد که کشتیبانان بریتانیایی به عمد دست به اقدام تحریک‌امیز زدند اما روسیه با اساس کامل و به حق جلوی آنها را گرفت.

به تاریخ 23 جون، کشتی نیروی دریایی بریتانیا «دیفندر» از مرز آبی روسیه عبور کرده و به  اندازه سه کیلومتر وارد آب‌های روسیه در نزدیکی کیپ فیولنت در کریم شد. کشتی بریتانیایی پس از آنکه کشتی گشت مرزبانی روسیه آتش هشدار دهنده گشود و طیاره روسی سوخو-24 شلیک هشدار دهنده‌ای را انجام داده و چهار بمب اوفاب-250 (OFAB-250) را به مسیر حرکت «دیفندر» پرتاب کرد، آب‌های روسیه را ترک کرد.

وزارت دفاع و دفتر نخست‌وزیر بریتانیا گفتند که این کشتی «از آب‌های سرزمینی اوکراین عبور مسالمت‌آمیز داشته و هیچ کس به سمت آن شلیک نکرده است» و روسیه در حال انجام «تمرینات نظامی» بوده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اقدامات بریتانیا را تحریک‌آمیز و حاکی از بی احترامی به انتخاب مردم کریمه دانست. وی همچنین به مشارکت امریکایی‌ها در این اقدام تحریک‌آمیز اشاره کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала