اتمر در دیدار با قریشی: پاکستان پناهگاه‌ها و منابع مالی طالبان را مسدود کند

© Ministry of Foreign Affairs of Afghanistan (MFA) دیدار حنیف اتمر با وزیر امور خارجۀ پاکستان
دیدار حنیف اتمر با وزیر امور خارجۀ پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
عضو شوید
وزیر خارجه کشوردر دیدار با همتای پاکستانی خود گفت که پناهگاه‌ها و منابع مالی طالبان در پاکستان باید مسدود شود و این گروه را به مشارکت واقعی در روند صلح تشویق کند.

 به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه افغانستان با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد که «حنیف اتمر» در دیدار با «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان درباره تقویت همکاری‌های منطقه‌ای در راستای موفقیت روند صلح افغانستان گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار همچنین وزیر خارجه افغانستان درباره نحوه همکاری عملی پاکستان با کشورش در مبارزه مشترک با تروریسم و تامین صلح و ثبات پایدار در افغانستان نیز تبادل نظر کرده است.

بر اساس این بیانیه، اتمر اظهار داشت که جنگجویان خارجی و شبکه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی در کنار طالبان در افغانستان حضور دارند و آن را تهدیدی بزرگ برای منطقه و جهان دانست.

Встреча глав МИД РФ и Пакистана С. Лаврова и Ш. Куреши - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2021
قریشی: تقسیم قدرت "بهترین" راه جلوگیری از جنگ داخلی در افغانستان است

در این بیانیه آمده است که وزیر خارجه افغانستان در ادامه نیز بر همکاری عملی کشورهای منطقه بویژه پاکستان در خصوص بستن پناه‌گاه‌ها و منابع تامین طالبان و تشویق این گروه برای از سرگیری مذاکرات معنادار و یافتن راه‌حل سیاسی در راستای موفقیت روند صلح افغانستان، تأکید کرد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه پاکستان نیز در بیانیه‌ای نوشت: قریشی در این دیدار تاکید کرده است که سران افغان باید هرچه زودتر برای ایجاد یک دولت فراگیر به یک توافق سیاسی دست یابند.

وزیر خارجه پاکستان اظهار داشت که دولت اسلام‌آباد خواستار برقراری صلح و تامین امنیت در افغانستان است و تاکید کرد که دولت کابل باید اتهام‌زنی را متوقف کند زیرا این اقدام به نفع منطقه نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала