هماهنگ کننده سازمان ملل: با وجود مشکلات در افغانستان به کار خود ادامه می دهیم

© https://twitter.com هماهنگ کننده سازمان ملل: با وجود مشکلات در افغانستان به کار خود ادامه می دهیم
 هماهنگ کننده سازمان ملل: با وجود مشکلات در افغانستان به کار خود ادامه می دهیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
عضو شوید
هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان می گوید که با تحمل مشکلات فراوان به کار خود در این کشور ادامه می دهند.

رامیز آلاکباروف، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان، در مصاحبه ای با اسپوتنیک گفت: سازمان ملل متحد به رغم مشکلات بشردوستانه، به کار خود در افغانستان ادامه می دهد.

تصرف گذرگاه‌های مرزی افغانستان توسط طالبان؛ سازمان ملل واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2021
تصرف گذرگاه‌های مرزی افغانستان توسط طالبان؛ سازمان ملل واکنش نشان داد

وی گفت: "در سه ماهه اول سال 2021، ما با داشتن 165 سازمان مربوط به ملل و سازمان های غیردولتی در کشور داشتیم که از 401 منطقه در 394 منطقه فعال هستیم".

وی افزود که البته ما در حال تجربه هایی دشواری هستیم. در نیمه اول سال 2021، 25 کارگر مسایل امور بشردوست کشته شدند. و همچنین 63 نفر زخمی و هشتاد و سه نفر به دست جنگجویان اسیر شدند.  

 وی گفت که در شش ماه اول سال 2021 تقریبا 1120 حادثه در رابطه با مسایل بشردوستانه رخ داده است.

به گفته وی "تنها در سال 2020، تقریبا 1095 حادثه رخ داده است. در ماه جون، ما به تنهایی 259 مورد حادثه دل‌خراش داشتیم که میتوان گفت ما در وضعیت بد قرار گرفتیم".

رامیز آلاکباروف، همچنین گفت که سازمان ملل متحد از ابتدای سال جاری (میلادی) تا کنون و در جریان خروج نیروهای ائتلاف از خاک افغانستان شاهد افزایش شمار کشته شدگان و زخمی ها در میان غیرنظامیان است.

اکبروف در خصوص حرکت پناهجویان از افغانستان به سمت کشورهای همسایه خاطرنشان کرد: "تا آنجا که من می دانم، به طور کلی ، جابجایی به خارج از افغانستان به دلیل درگیری ها به اندازه جابجایی داخلی قابل توجه نیست. بخش عمده ای از آوارگان امروز آوارگان داخلی هستند".

وی همچنان خاطرنشان کرد که وضعیت بشری در نتیجه‌ی عدم دسترسی سازمان ملل و سازمانهای غیردولتی درگیر در خصوص ارائه كمك های اولیه به مردم، بدلیل مین گذاری اراضی و افزایش حملات به كارگران بدتر شده است.

به گفته وی، این حالت در نتیجه خروج نیروهای خارجی از افغانستان بوجود آمده است.  

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала